چند نفر در شهرک‌های صنعتی مشغول به کارند؟

آمارها نشان می‌دهد که تا پایان سال گذشته ۴۵ هزار و ۶۶۲ واحد در شهرک‌های صنعتی کل کشور به بهره‌برداری رسیده و ۹۲۱ هزار و ۵۱۱ نفر در آن‌ها اشتغال دارند.

به گزارش ایسنا، بررسی گزارش عملکرد سال ۱۳۹۸ وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی مصوب در سال گذشته به ۹۹۵ شهرک و ناحیه رسید که نسبت به تعداد ۹۹۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در سال ۱۳۹۷، افزایش ۰.۲ درصدی داشته است.

همچنین تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال بهره‌برداری تا پایان سال گذشته با ۱.۱ درصد افزایش نسبت به پایان سال ۱۳۹۷ به ۸۲۱ شهرک و ناحیه رسیده است. تعداد شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال بهره‌برداری در سال ۱۳۹۷ معادل ۸۱۱ مورد بوده است.

تعداد واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دوازده ماهه سال گذشته ۲۵۷۸ واحد بوده که در مقایسه با ۲۳۹۲ واحد به بهره‌برداری رسیده در سال ۱۳۹۷، حدود ۷.۸ درصد رشد داشته است.

طبق این آمار در مجموع تا پایان سال ۱۳۹۸ معادل  ۴۵ هزار و ۶۶۲ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیده که نسبت به تعداد ۴۳ هزار و ۴۷۳ واحد که تا پایان سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسیده بودند، حدود ۵.۱ درصد افزایش داشته است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد میزان اشتغال ایجاد شده در واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده در سال گذشته حدود ۴.۶ درصد افزایش داشته، به طوری که در سال ۱۳۹۷ معادل ۳۹ هزار و ۱۲۶ شغل در واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده ایجاد شده اما در سال گذشته ۴۰ هزار و ۹۴۴ نفر در واحدهای صنعتی تازه به بهره‌برداری رسیده شاغل شدند.

در مجموع تا پایان سال گذشته  هزار و ۵۱۱ نفر  در واحدهایی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیدند مشغول به کار بودند که نسبت به اشتغال ۸۷۶ هزار و ۶۵۰ نفر تا پایان سال ۱۳۹۷ در این واحدها، حدود ۵.۱ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …