چهار مسیر ویژه برای تشرف پیاده زائران به حرم رضوی ایجاد می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست شهرداری منطقه ثامن مشهد گفت: در طرح جدید شورای عالی معماری و شهرسازی برای بافت پیرامون حرم مطهر، بر ایجاد مسیرهای تشرف زائران به صورت پیاده به حرم مطهر تاکید شده است لذا ما نیز ایجاد چهار مسیر پیاده برای تشرف به حرم را در دستور کار قرار داده‌ایم.

فرهاد حجازی با حضور در مرکز ۱۳۷ شهرداری و پاسخ‌گویی به تماس‌های مردمی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر، ۴ خیابان شعاعی موجود به ۸ خیابان تبدیل شده است و شارستان رضوی نیز از پیشرفت ۷۵ درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بهسازی و مرمت پیاده‌روها، پرتکرارترین درخواست شهروندان از منطقه ثامن در تماس با ۱۳۷ بوده است، ادامه داد: همزمان با اجرای شارستان رضوی، پیاده‌روسازی آن نیز انجام شده و از پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی برخوردار است. همچنین پیاده روسازی در خیابان‌های خزعلی، بهجت و هاتف نیز در حال انجام است و فقط بهسازی پیاده‌روهای محدوده باغ نادری باقی مانده است.

حجازی گفت: پروژه کنار گذر بازار رضا (ع) نیز از پیشرفت ۷۵ درصدی برخوردار بوده و در تلاش هستیم تا این پروژه را پایان سال جاری به بهره برداری برسانیم.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد،وی با بیان این مطلب که ۱۷ میلیارد تومان بودجه برای بهسازی و مرمت پیاده‌روهای منطقه ثامن در سال ۹۹ اختصاص داده شده است، اضافه کرد: در طرح جدید شورای عالی معماری و شهرسازی برای بافت پیرامون حرم مطهر، بر ایجاد مسیرهای تشرف زائران به صورت پیاده به حرم مطهر تاکید شده است لذا ما نیز ایجاد چهار مسیر پیاده برای تشرف به حرم را در دستور کار قرار داده ایم.

سرپرست شهرداری منطقه ثامن اضافه کرد: کوچه مخابرات، کوچه حوض امیر، کوچه شهید سالاری مقدم و کوچه عیدگاه برای ایجاد مسیر ویژه تشرف پیاده با کف و بدنه‌سازی ویژه در نظر گرفته شده است که این  چهار مسیر در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، احداث و در اختیار زائران قرار خواهد گرفت.

احمد رمضانی فرخد، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد در حاشیه این نشست اظهار کرد: در ۹ ماهه اول سال جاری، ۱۴۴۰ درخواست مردمی در حوزه منطقه ثامن به مرکز ۱۳۷ اعلام شده است که خوشبختانه ۸۱ درصد این درخواست‌ها به همت کارکنان منطقه ثامن، انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …