چگونه از جزییات قبوض گاز مطلع شویم؟

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: قبوض کاغذی گاز از سال گذشته به طور رسمی حذف شد و تمام مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت گاز هر استان از جزییات قبوض خود مطلع شوند.

محمد عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فرایند حذف قبوض کاغذی گاز از آبان ماه سال گذشته آغاز شد و درنهایت در پایان سال 98 تمام قبوض کاغذی حذف شدند، اظهار کرد: تنها در موارد خاص و با درخواست مشترکان قبض گاز چاپ می‌شود.

وی با بیان اینکه در سایت شرکت گاز هر استان، جزییات قبوض گاز مشترک به طور کامل وجود دارد، تصریح کرد: مشترکان می‌توانند با مراجعه به سایت مورد نظر اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند و تا کنون نیز هیچ مشکلی در این رابطه وجود نداشته است.

سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان اینکه در حال حاضر 24 میلیون مشترک گاز در کشور وجود دارد، اظهار کرد: تقریبا تمام این افراد شماره تلفن خود را در اختیار ما قرار داده‌اند و افرادی که توانایی قرائت اعداد و یا استفاده از اینترنت را نداشته باشند، معمولا از فرزندان خود و یا کارمندان شرکت گاز کمک می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، اواخر پاییز سال ۱۳۹۷ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از صرفه‌جویی ۱۴۴۰ میلیارد تومانی در صورت حذف قبوض کاغذی آب، برق، گاز و تلفن خبر داد و گفت: با این صرفه‌جویی می‌توان کارهای بزرگی به نفع مردم انجام داد و ذهن مردم را باید نسبت به هدر رفت این منابع حساس کرد.

آمارها حاکی از آن بود که ۳۵ میلیون کنتور برق، حدوداً همین تعداد کنتور آب و ۲۰ میلیون کنتور گاز در ایران وجود دارد و برآوردها نشان می‌داد ۱۴۴۰ میلیارد تومان برای قبوض خدماتی هزینه می‌شود. این در حالی بود که به گفته آذری جهرمی، ظرفیت کامل برای صدور تمام این قبوض به صورت الکترونیکی فراهم است.

تا کنون قبوض کاغذی برق و گاز در کل کشور حذف شده اما برای حذف قبوض کاغذی آب هنوز این امر به طور رسمی رقم نخورده است و طبق گفته مسوولان این کار به زمان بیشتری نیاز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …