چگونگی فعالیت NGOها در دوران همه گیری کرونا

چگونگی فعالیت موسسات مردم نهاد (NGOها) در همه گیری کرونا، توسط محققان مرکز تحقیقات مدیریت رفاه اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، دکتر مروئه وامقی، رئیس مرکز تحقیقات مدیریت رفاه اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اعلام این خبر گفت: با این فعالیت پژوهشی میدانی که به سفارش موسسه نیکوکاری ” دکتر مجتبی معین ” اجرا شده و در مرحله پایانی قرار دارد، چگونگی فعالیت موسسات و تشکل های غیردولتی (NGO ها) و انواع خدمات این موسسات به گروه های آسیب پذیر جامعه همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشورمان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: برای دستیابی به مجموعه اقدامات و چالش هایی که از اسفندماه سال گذشته و همزمان با همه گیری کرونا در ارائه خدمات موسسات نیکوکاری و خیریه غیردولتی به گروه های آسیب پذیر وجود داشته، با بیش از 33 نفر از  24 موسسه مردم نهاد، گفت وگو شده و تمامی مطالب مورد بررسی و ارزیابی های علمی و تخصصی قرار گرفته است.

وامقی تصریح کرد: « کودکان کار، افراد سالمند، معلولان، خانواده های کم درآمد، زنان سرپرست خانواده و همچنین مصرف کنندگان مواد مخدر » ، از جمله گروه های آسیب پذیر مورد هدف در این پروژه تحقیقاتی هستند.

وی افزود: چون بسیاری از این گروه های هدف، به نوعی مخاطبان گروه های علمی و تخصصی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی نیز محسوب می شوند، مطمئنا گزارش نهایی این مطالعه که در آخرین مرحله تهیه است، می تواند مورد استفاده متخصصان و محققان دانشگاه و مراکز پزشکی – توانبخشی وابسته به این دانشگاه قرار بگیرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، این دانشگاه با ۲۲ گروه آموزشی و هشت مرکز تحقیقات، علاوه بر تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و 800 دانشجو در سه مقطع رشته های تخصصی حوزه های ( رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روانی و توانبخشی ) ، در طراحی و اجرای پروژه های ملی و منطقه ای نیز مشارکت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …