کاهش بیشتر تولید نفت جواب نمی‌دهد

معاون وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با رویترز اظهار کرد ریزش قیمت نفت در هفته جاری غیرقابل اجتناب بود و کاهش تولید دیگر منطقی نبود زیرا معلوم نیست اپیدمی کرونا تا چه حد روی تقاضا برای نفت تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، پاول سوروکین،  معاون وزیر انرژی روسیه، کاهش بیشتر تولید که تحت آن مسکو باید تولیدش را ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می داد را چالش برانگیز توصیف کرد و گفت: تا زمانی که همه درک کنند تقاضا چه میزان کاهش پیدا خواهد کرد، کاهش تولید هیچ ثمری ندارد.

سوروکین گفت: ما تا زمانی که ندانیم کف تقاضا چه میزان خواهد بود، نمی توانیم با وضعیت کاهش تقاضا مبارزه کنیم. وی در همه دیدارهای الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه با اوپک حضور داشته است.

وزیران نفت اوپک در نشست هفته گذشته از افزودن شدن ۱.۵ میلیون بشکه در روز به کاهش تولید گروه اوپک پلاس و تمدید اجرای توافق تا پایان سال ۲۰۲۰ حمایت کرده بودند. اما این پیشنهاد با مخالفت روسیه روبرو شد که ترجیح می داد توافق فعلی تا پایان سه ماهه دوم تمدید شود و در نتیجه پیمان سه ساله که تحت آن رقبای قدیمی موفق شده بودند ریزش قیمتهای نفت را متوقف کنند شکست خورد و جنگ قیمت بر سر سهم بازار آغاز شد.

عربستان سعودی پس از این اختلاف تهدید کرد بازار را از عرضه لبریز خواهد کرد و در نتیجه قیمت نفت روز دوشنبه حداکثر ۳۱ درصد سقوط کرد.

با تشدید اختلاف بر سر سیاست تولید نفت تولیدکنندگان بزرگ، روسیه تصمیم جدید عربستان سعودی برای افزایش ظرفیت تولید نفت را زیر سوال برد.

در حالی که عربستان سعودی ابتکار تبلیغ محصولاتش در بازارهای جهانی را در پیش گرفته است، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: برنامه عربستان سعودی برای افزایش ظرفیت تولید نفت شاید بهترین گزینه نباشد.

وی اظهار کرد: روسیه تماسهای تلفنی متعددی با اعضای اوپک و غیراوپک داشته است اما هیچ شریکی با پیشنهاد روسیه برای عدم تغییر توافق فعلی کاهش تولید موافقت نکرد.

نواک همچنین گفت: گفت‌وگو با اوپک ادامه دارد و روسیه نماینده‌ای به دیدار ۱۸ مارس کمیته فنی مشترک این سازمان در وین خواهد فرستاد.

بر اساس گزارش رویترز، وزیر انرژی روسیه گفت: وضعیت بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا  و عدم توافق روسیه و عربستان سعودی در خصوص عرضه نفت، بی ثبات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …