کاهش شمار دکل‌های نفتی در صاحب بزرگترین ذخایر نفت جهان

ریزش قیمت نفت و تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، صنعت نفت این کشور را که صاحب بزرگترین ذخایر نفت خام جهان است، با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش ایسنا، آمار شرکت بیکرهیوز نشان داد که تا ماه مه، شمار دکل‌های حفاری ونزوئلا کاهش پیدا کرد. طبق گزارش بلومبرگ که با استناد به اسناد مربوط به آمار تولید نفت ونزوئلا بوده، تولید این کشور ۱۶ درصد کاهش یافته و به ۶۴۵ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز رسیده است.

از دو دکلی که ماه گذشته در ونزوئلا فعال بودند، یکی در یک میدان نفتی بود و دیگری برای حفاری گاز بود. این دو کل در منطقه اورینوکو فعال هستند که شرکت نفتی دولتی PDVSA در آن میادین نفتی را به طور مشترک با شرکت‌های خارجی اداره می کند.

صنعت نفت ونزوئلا حتی پیش از ریزش اخیر قیمت‌های نفت و شیوع پاندمی ویروس کرونا، به دلیل تشدید تحریم‌های آمریکا، در آستانه فروپاشی بود. آمریکا برای محروم کردن دولت نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا از درآمدهای نفتی و سرنگونی وی، اقدامات خصمانه خود را علیه این کشور تشدید کرده است.

از سوی دیگر شرکت PDVSA با کمبود شدید نقدینگی مواجه بوده و سالهاست در فعالیتهای تعمیراتی تاسیسات نفتی سرمایه گذاری نکرده است. سقوط قیمت نفت و شیوع بیماری کووید ۱۹ بحران در صنعت نفت ونزوئلا را تشدید کرد و شرکت PDVSA به دلیل کاهش مشتریان بین المللی نفت ونزوئلا، تعطیلی میادین نفتی را آغاز کرد.

بنا بر آمار شرکت بیکرهیوز، ونزوئلا در مارس ۲۵ دکل حفاری نفت و گاز داشت. با تحویل محموله‌های بنزین و مواد پالایشگاهی از طریق پنج نفتکش ایرانی، بحران کمبود بنزین در این کشور کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، دولت مادورو به منظور مقابله با کمبود سوخت در ونزوئلا، اقدام به راه اندازی سیستم توزیع بنزین جدیدی کرده است اما این سیستم هم آن طور که باید نتوانسته به صفهای طولانی مردم در مقابل پمپ بنزین‌ها خاتمه دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …