کدام کالاها بیشتر قاچاق می‌شود؟

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) در ۱۰۰ روزه اول امسال اهم کالاهای مکشوفه قاچاق شامل مواد غذایی، لوازم یدکی خودرو و لوازم خانگی بوده است.

یداله صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، از انجام بیش از ۱۶ هزار بازرسی ویژه  کشف کالای قاچاق در ۱۰۰روز ه اول امسال خبر داد و گفت: در ۱۰۰ روزه ابتدایی سال جاری درحوزه کشف کالای قاچاق  تعداد ۱۶ هزار و ۸۸۹ مورد بازرسی در استان تهران انجام و ۱۴۲ فقره پرونده به ارزش بیش از ۷۴۹ میلیارد تومان تشکیل شده که  جهت تعیین تکلیف به مراجع قضائی ارسال شده است.
  
به گفته وی اهم کالاهای مکشوفه شامل مواد غذایی،   لوازم یدکی خودرو و لوازم خانگی بوده که مراتب پس از صورتجلسه تحویل پلیس امنیت  اقتصادی استان شده است.

صادقی با بیان اینکه در این رابطه ۵۹۷ مورد بازرسی از انبارها و محل نگهداری کالا در سطح  استان انجام شده که ۴۰ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۹۱ میلیارد تومان تشکیل  شده، تصریح کرد: برخورد با کالای قاچاق از اولویت‌های حوزه بازرسی و نظارت در سال ۱۴۰۰ بوده و آماده دریافت  گزارش‌های مردمی در این خصوص از طریق سامانه ۱۲۴ هستیم.

رئیس سازمان صمت استان تهران در ادامه با بیان اینکه برای نظارت بر بازار کالا و خدمات در سطح  استان در ۱۰۰ روز  ابتدایی سال جاری ۲۵۶ هزار بازرسی انجام شده گفت: در این مدت ۲۱ هزار و ۸۴۰ فقره پرونده تخلف به ارزش بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان شناسایی و به مراجع ذیصلاح  جهت تعیین تکلیف ارجاع شده است.

به گفته وی درهمین بازه زمانی ۱۶ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی در قالب گشت مشترک با دستگاه‌های اجرائی، قضائی  و انتظامی در سطح استان برگزار و منجر به شناسایی۳۳۰۰ فقره تخلف به ارزش ریالی بالغ بر بیش از ۱۸۷ میلیون تومان شده است.

صادقی با اشاره به ورود ۱۳هزار و ۶۰۰ مورد شکایت به سامانه  ۱۲۴ در ۱۰۰ روز ابتدایی امسال، گفت: از این تعداد ۸۷۹۰ مورد تلفنی و تعداد ۴۸۱۰ مورد حضوری دریافت شده که طبق بررسی بازرسان و کارشناسان  سازمان  تعداد ۳۶۸۰ مورد متخلف شناسائی شده است.

وی در پایان از هموطنان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از جمله گرانفروشی، تقلب،  عدم صدور فاکتور و غیره مراتب را به سامانه  ۱۲۴ گزارش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …