کشف باستان‌شناسی به کمک یک دانش‌آموز

باستان‌شناسانی که در شمال‌غربی آرژانتین مشغول کاوش بودند به لطف کمک یک دانش‌آموز دبیرستانی موفق به کشف یک سکونتگاه ناشناخته متعلق به «اینکا»ها شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، بر اساس تحقیقات جدیدی که نتایج آن در یک ژورنال تخصصی باستان‌شناسی منتشر شده است، محوطه تاریخی که اخیرا کشف شد، «Cerro Quemado»(کوهستان سوخته) نام دارد که ویرانه‌های متعلق به «اینکا»ها را در برگرفته است.

با توجه به موقعیت مکانی این اکتشاف، محوطه تاریخی کشف‌شده می‌تواند به کارشناسان در به‌دست‌آوردن اطلاعات مورد نیاز درباره گسترش مرز امپراطوری «اینکا» در فاصله ۱۴۰۰ تا ۱۵۳۲ پیش از میلاد کمک کند.

این اکتشاف پس از آن‌که یک گروه باستان‌شناسی کارگاهی را در مدرسه شهر Casa de Piedra» واقع در آرژانتین برگزار کردند، صورت گرفت.

در جریان این کارگاه آموزشی از دانش‌آموزان خواسته شده بود تا مکان‌هایی را برای کاوش در اطراف پیشنهاد بدهند. یکی از دانش‌آموزان مکانی را معرفی کرد که معتقد بود شامل سازه‌های باستانی است.

زمانی که اعضای گروه باستان‌شناسی به مکان مورد نظر رسیدند متوجه شدند این مکان نشانه‌های بارز سکونتگاه «اینکا»ها را دارد.

باستان‌شناسان موفق شدند با استفاده از مدل‌های سه‌بعدی ظاهر اولیه ویرانه‌های این مکان را تشخیص دهند و دریافتند ساختمان‌های مختلفی از جمله ساختمان‌های مسکونی، ساختمان‌های اداری و … در این مکان قرار داشته است.

یکی از مهم‌ترین آثار موجود در این مکان بقایای ساختمانی است که برای رویدادهای سیاسی یا آیین‌های سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …