کشف بقایای روستای عصر برنز زیر یک دریاچه

باستان‌شناسان در سوییس به بقایای خانه‌هایی از یک روستای عصر برنز در زیر یک دریاچه دست پیدا کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آرت‌نیوزپیپر، باستان‌شناسان بقایای یک روستا را در دریاچه «لوسرن» واقع در سوییس کشف کرده‌اند.  بقایای این روستاها مدت‌ها در بستر گِلی رودخانه پنهان شده بود تا این‌که یک پروژه لوله‌کشی منجر به کشف نشانه‌هایی از وجود این روستا شد.

در مارس ۲۰۲۰، به دنبال کاوش در این دریاچه  آثار سفالین و الوار کشف شدند که گروهی از باستان‌شناسان آن‌ها را به عنوان آثار ماقبل تاریخ شناسایی کردند.

با بررسی دقیق مشخص شد این آثار به ۱۰۰۰ پیش از میلاد یعنی عصر برنز و زمانی که سطح آب دریاچه پنج متر کمتر از وضعیت کنونی بوده تعلق دارند.

با ادامه کاوش‌ها در این محل و کنار هم گذاشتن شواهد کشف‌شده مشخص شد این الوارها درحقیقت بخشی از خانه‌هایی هستند که زمانی در کنار این دریاچه ساخته شده بودند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت «لوسرن» حدود ۲۰۰۰ سال قبل‌تر از آن‌چه پیش از این تصور می‌شد، ساخته شده است.

ساخت سکونتگاه‌های این‌چنینی در فاصله ۵۰۰۰ تا ۵۰۰ سال پیش از میلاد رواج داشت. با توجه به سالم باقی ماندن آثار تاریخی ارگانیک همچون الوارهای لوسرن، مکان‌هایی که این آثار را در خود جای داده‌اند اطلاعات جدیدی درباره زندگی اروپایی‌ها در عصر برنز و عصر نوسنگی ارائه می‌دهند.

در سال ۲۰۱۱، بقایای خانه‌های ماقبل تاریخ اطراف آلپ به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …