کشف شواهدی از سکونتگاه متعلق به عصر آهن

باستان‌شناسان با کاوش در یک محوطه تاریخی در انگلستان به شواهدی از وجود یک سکونتگاه عصر آهن و چندین اثر تاریخی دست یافتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، وقتی باستان‌شناسان کاوش در محوطه تاریخی واقع در «آکسفوردشیر» را آغاز کردند امیدوار بودند به اکتشاف جالبی دست پیدا کنند.

اما این گروه به هیچ وجه پیش‌بینی نمی‌کرد کاوش در این محوطه کشف شواهد وجود یک سکونتگاه عصر آهن، با بقایای ده‌ها اتاقک متعلق به ۴۰۰ سال پیش از میلاد تا ۱۰۰ سال پیش از میلاد و یک خانه تجملی رومی متعلق به قرن سوم یا چهارم میلادی را به دنبال داشته باشد.

به گفته باستان‌شناسان کاوش‌های پیشین در این منطقه شواهدی از وجود ساکنان عصر برنز، عصر آهن و دوران رومی را مشخص کرده بود اما دستیابی به اکتشاف اخیر بسیار دور از ذهن بود.

هر یک از اتاقک‌های دایره‌ای این منطقه حدود ۱۰ متر قطر داشتند و احتمالا کشاورزانی که از زمین‌های اطراف استفاده می‌کردند در این اتاقک‌ها سکونت داشتند.

دست کم سه‌چهارم خانه رومی کشف‌شده همچنان مدفون است و با این‌که از دیواره‌های این ویلا بیش‌تر از ویرانه‌ای به جای نمانده است اما هنوز می‌توان نقشه این ساختمان را تشخیص داد.

باستان‌شناسان همچنین دست کم دو گورستان رومی با بیش از ۴۰ قبر کشف کرده‌اند.

علاوه بر این چند ظرف متعلق به عصر آهن، دو شانه رومی و چندین تکه سفالین نیز کشف شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …