کناره‌گیری داور جایزه مهرگان طلایی

علیرضا سیف‌الدینی از داوری در جایزه «مهرگان طلایی» کناره‌گیری کرد.

به گزارش ایسنا، دبیرخانه جایزه «مهرگان» با انتشار یادداشتی از علیرضا زرگر، مدیر جایزه «مهرگان»، اعلام کرد از آن‌جا که برابر با آیین‌نامه جایزه «مهرگان ادب»، امکان حضور هم‌زمان یک نویسنده به‌عنوان داور جایزه «مهرگان» و اثر او به‌عنوان کتاب نامزد دریافت جایزه – در هیچ‌یک از بخش‌های جایزه «مهرگان ادب» یا «مهرگان علم»- سابقه ندارد، رمان «کتاب خَم» نوشته علیرضا سیف‌الدینی اثر برگزیده دوره بیستم جایزه مهرگان ادب از بخش جایزه مهرگان طلایی کنار گذاشته می‌شود.  

در جایزه مهرگان طلایی یک رمان به عنوان برگزیده دو دهه جایزه مهرگان ادب انتخاب می‌شود. علیرضا سیف‌الدینی داور این بخش جایزه در دو سال گذشته ۴۱ رمان نامزد دریافت جایزه «مهرگان طلایی» را خوانده و داوری کرده بود و مطابق آیین‌نامه جایزه «مهرگان» پس از کنار گذاشته شدن اثر او مشکلی برای ادامه داوری وی وجود نداشت؛ اما علیرضا سیف‌الدینی بنابر تمایل شخصی و با در نظر داشتن برخی ملاحظات اخلاقی و حرفه‌ای ترجیح داد تا از داوری در جایزه «مهرگان طلایی» کناره‌گیری کند. 

در دوره‌های گذشته «جایزه مهرگان» نیز رمان‌هایی از زنده‌یاد فتح‌الله بی‌نیاز، علیرضا سیف‌الدینی، احمد پوری و در همین دوره بیستم رمان «آ» اثر لیلا صادقی به دلیل حضور نویسنده اثر به عنوان داور از گردونه داوری کنار گذاشته شده تا فرآیند داوری شفاف باشد، اصول حرفه‌ای رعایت شود و هیچ‌گونه حاشیه‌ای بر انتخاب داوران در جایزه مهرگان سایه نیندازد. 

پنج رمان «کتابِ خَم»، «آتش زَندان»، «شکوفه‌های عناب»، «کوچ شامار» و «ط» که در این دوره جایزه مهرگان طلایی داوری نشده‌اند در دوره بعدی جایزه «مهرگان طلایی» – پایان دهه سوم- در کنار دیگر آثار برگزیده دهه داوری خواهند شد. 

با توجه به پایان کار داوران در جایزه «مهرگان طلایی»، به زودی فهرست رمان‌های راه‌یافته به مرحله نهایی این جایزه اعلام می‌شود. مراسم نهایی اهدای جایزه در صورت مهیا بودن شرایط به صورت عمومی در اواخر تابستان ۹۹ برگزار خواهد شد. 
 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …