کولر گازی ۱۰۰ درصد بومی تولید می شود/ خودکفایی کشور در تولید «MDF»

ایسنا/گیلان سرپرست وزارت صمت گفت: در تولید لوازم خانگی دستاوردهای خوبی داریم و تنها دو قطعه مانده که در تولید کولر گازی به عنوان وابسته ترین صنعت نیز در آینده نزدیک خودکفا شویم و کولر گازی صد درصد بومی تولید کنیم.

حسین مدرس خیابانی در حاشیه افتتاح پروژه های صنعتی استان گیلان در جمع خبرنگاران، با اشاره به خبرهای خوب سفر به گیلان، اظهار کرد: خبر امیدبخش وزارت صنعت، معدن و تجارت برای استان گیلان افتتاح یک واحد بزرگ تولید «MDF» است که با سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه افتتاح واحد مذکور کشور را در تولید «MDF» خودکفا می کند، افزود: نقطه قوت افتتاح واحد بزرگ تولید «MDF» گیلان در بخش اشتغال منطقه و ارزآوری از طریق ایجاد ظرفیت های صادراتی است که در این واحد تولیدی ایجاد خواهد شد. همچنین این واحد چند طرح توسعه در سایر نقاط کشور دارد که در نهایت به ظرفیت تولید «MDF» کشور افزوده می شود.

سرپرست وزارت صمت، از توسعه زنجیره تولید «MDF» در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: محصولات چوبی حاصل از «MDF» همچون مبلمان نیز تولید خواهد شد.

مدرس خیابانی، با بیان اینکه طی سه ماهه نخست امسال شاهد تولید کولر گازی در یک واحد تولیدی به میزان سه برابر تولید کل سال ۹۸ هستیم، گفت: جهش تولید اتفاق افتاده و در جریان سفرهای استانی جهش تولید را می بینیم که در سخت ترین شرایط تحریم اتفاق می افتد.

وی راه اندازی همین واحد بزرگ تولید «MDF» گیلان را در شرایط تحریم دانست و اضافه کرد: کارشناسان خارجی به واسطه شیوع کرونا برای نصب ماشین آلات این واحد تولیدی به ایران نیامدند و لذا همه ماشین آلات این پروژه عظیم به دست مهندسین و کارشناسان جوان ایرانی نصب و راه اندازی شده است.

سرپرست وزارت صمت، ضمن قدردانی از حمایت مسئولان استان گیلان در افتتاح طرح های صنعتی، متذکر شد: امروز در شرایطی قرار داریم که باید خارج از حاشیه ها و بدون توجه به فشارها و تنها با اتکا به توان داخلی به طرف تحقق اهداف جهش تولید برویم و داخلی سازی صنعت را دنبال کنیم.

مدرس خیابانی، با بیان اینکه امروز در گیلان داخلی سازی را به عینه مشاهده کردیم، ادامه داد: در تولید لوازم خانگی دستاوردهای خوبی داریم و تنها دو قطعه مانده که در تولید کولر گازی به عنوان وابسته ترین صنعت نیز در آینده نزدیک خودکفا شویم و کولر گازی صد درصد بومی تولید کنیم.

وی شتاب در داخلی سازی همه رسته ها و بخش های صنعت را ماحصل تحریم دانست و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم به دلارهای نفتی چشم نداشته باشیم و وابستگی کشور به اقتصاد نفت را به حداقل برسانیم تا بتوانیم روی پای خودمان بایستیم.

سرپرست وزارت صمت، از حمایت همه جانبه این وزارت از تولید داخل خبر داد و یادآور شد: با اقتصاد صنعتی و تکمیل زنجیره های تولید می توانیم درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیر نفتی را برای اداره کشور به ارمغان بیاوریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …