گامی برای توسعه فناوری و خدمات شناختی سالمندان

در چالش “توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی سالمندان” که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی برگزار شد، پس از داوری نهایی، ۲۰ تیم برای ورود دوره پیش شتابدهی انتخاب شدند تا شاهد تولید محصولات فناورانه در این حوزه باشیم.

به گزارش ایسنا، پس از انتشار فراخوان این چالش فعالان و فناوران این حوزه از سراسر کشور ۴۰ طرح مختلف ارسال کردند. طرح‌هایی در حوزه‌هایی مانند تولید، توسعه و بومی سازی؛ بازی‌های دیجیتال، مداد – کاغذی و فیزیکی، اپلیکیشن و سایت‌های e-learning و m-learning، فناوری و ابزارها و بسته‌های ارتقا و توانبخشی شناختی که در نهایت نیز داوری انجام شد و ۲۰ تیم برگزیده انتخاب شدند.

دوره پیش شتابدهی این چالش از امروز، ۲۱ مهرماه سال جاری آغاز می‌شود و به مدت ۲ ماه ادامه دارد و تیم‌ها در زمینه علوم شناختی، کسب و کار، بازی سازی و تیم سازی آموزش می‌بینند و تیم ها از منتورینگ و فضای کسب وکار اشتراکی شتابدهنده شناختی COGNOTECH بهره مند می شوند. پس از پایان دوره پیش شتابدهی، تیم های منتخب در روز داوری نهایی مشخص و وارد دوره شتابدهی خواهند شد.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، ستاد توسعه‌ علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای مأموریت خود به دنبال افزایش سرمایه‌ شناختی جامعه، پیشگیری و کاهش عملکرد شناختی در بزرگسالان با استفاده از مداخلات و خدمات شناختی است و در این راستا، با توجه به پروژه های بین المللی تعریف شده در این حوزه در صدد توسعه و ساخت برنامه های ارتقاء و توانبخشی شناختی میانسالان و سالمندان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …