گشتی مجازی در موزه سامسونگ

سامسونگ که این روزها تحت فشارهای تحریم‌های آمریکا، ساز رخت بر بستن از بازار جذاب ایران را کوک کرده، سال‌هاست که فضای الکترونیکی کشور را بویژه در زمینه تلویزیون، تلفن همراه و البته سایر دستگاه‌ها، تحت تاثیر و شاید گاهی سیطره خود داشته است.

زمانی که در خیابان جمهوری تهران، در قالب تبلیغات شهری، بنر، پرچم و سردر مغازه‌ها، به‌شکل انبوهی نام سامسونگ نقش بست، کمتر کسی گمانش را می‌کرد که این برند خوشنام کره‌ای، تحت تاثیر رویکردهای سیاسی، این‌چنین مخاطبان خود را در ایران تنها بگذارد؛ تا جایی که بازار خرید و فروش اقلام با این نشان نیز تحت تاثیر این گمان، و اگر و اما قرار گیرد.

خبرنگار ایسنا در این گزارش، در موزه سامسونگ در شهر ساون کره جنوبی گشتی زده است؛ جایی که یادآوری می‌کند سامسونگ که این روزها از غول‌های مولتی مدیای جهان محسوب می‌شود، راه به‌نسبت طولانی و دشواری را طی کرده است تا به این درجه از اعتبار و اعتماد برسد؛ اعتباری که کسی تصورش را نمی‌کند با یک تلنگر ممکن است فرو بریزد.

شهر Suwon در کره جنوبی با فاصله به‌نسبت کمی از سئول، مرکز کشور، شهری بسیار راحت برای زندگی است؛ که هرچند جاذبه‌ی اصلی آن قلعه هواسونگ و کلیه دروازه‌ها، دیوارها و پل‌هایی است که این مجموعه‌ی عظیم را با تقریباً ۶ کیلومتر طول تشکیل می‌دهد، اما درواقع مقر “شهر دیجیتال” کره جنوبی است.

اگر زمانی به کره جنوبی سفر کردید، درست است که نمی‌توانید از مجموعه مرکزی سامسونگ بازدید کنید اما می‌توانید از موزه سامسونگ که در داخل این مجموعه قرار دارد، دیدن کنید.

نام این موزه SIM ، موزه نوآوری سامسونگ است. موزه نوآوری سامسونگ یک موزه الکترونیکی صنعتی است که توسط این شرکت بزرگ جهانی اداره می‌شود. موزه از سه بخش تشکیل شده است که در آن، بازدیدکنندگان می‌توانند درباره تاریخ صنعت الکترونیک کره و همچنین گذشته، حال و آینده‌ی صنعت نیمه‌هادی، نمایشگر و موبایل، بدانند، مروری هم بر خاطره‌هایشان داشته باشند؛ آن‌هم بر ریل مسیر موفقیت سامسونگ. این موزه همچنین یک مرکز آموزشی به نام انستیتو تحقیقات نمایش کودکان دارد.

کارت‌های پرسنلی کارکنان سامسونگ در سال‌های دور
مشعل‌های ادوار المپیک؛ ساخت سامسونگ، به‌همراه تلفن همراه هر دوره

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …