یوسفی: افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت پروازها توجیهی ندارد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درست است که ایرلاین ها باتوجه به تحریم ها و شیوع کرونا شرایط سختی را پشت سر می گذارند اما این وظیفه دولت و حاکمیت است که از آنان حمایت کند و نمی توان با توجیه اینکه فقط پولدارها سوار هواپیما می شوند قیمت ها را بالا برد و قشر اعظمی از جامعه را محروم کرد.

مجتبی یوسفی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ضرورت برخورد با گران فروشی ایرلاین ها، بیان کرد: یکی از دغدغه های جدی این روزها مردم، گرانی های افسارگسیخته ای است که هر از چندگاهی در حوزه های مختلف اتفاق می افتد. متاسفانه این روزها نیز شاهد افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت بلیط پروازها در ایامی هستیم که حتی پیک سفرها را نداریم و این افزایش قیمت واقعا جای سوال دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: به دلیل عدم نظارت در مجموعه وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری شاهد این روند بوده و ما در چندین جلسه در کمیسیون عمران این موضوع را دنبال کردیم و تاکید شد که ایرلاین ها حق افزایش قیمت ندارند. اما باتوجه به شرایط موجود تنها مجوز افزایش ۱۰ درصدی قیمت ها برمبنای قیمت پایه برج ۳ داده شد. اما این روزها شاهد افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت ها هستیم و توجیه آقایان این است که کف قیمت ها برداشته شده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس تصریح کرد: مجلس این روزها درگیر بودجه است اما ما حتما این موضوع را دنبال خواهیم کرد. درست است که ایرلاین ها باتوجه به تحریم ها و شیوع کرونا شرایط سختی را پشت سر می گذارند اما این وظیفه دولت و حاکمیت است که از آنان حمایت کند. نمی توان با توجیه اینکه فقط پولدارها سوار هواپیما می شوند قیمت ها را بالا برد و قشر اعظمی از جامعه را محروم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: خیلی از مردم برای انجام سفرهای کاری و یا درمانی مجبور به استفاده از هواپیما هستند و یک خانواده چهار نفره اگر قصد استفاده از هواپیما را داشته باشد باتوجه به افزایش قیمت رخ داده باید هزینه بالایی را بپردازد. نگرانی ما از این است که در ایام پیک افزایش قیمت ها چند برابر شود. بنده سوالی را از وزیر راه و شهرسازی در این زمینه مطرح کرده و قطعا این موضوع را دنبال خواهیم کرد. متاسفانه به دلیل سوء مدیریت ها همیشه آسان ترین مسیر که افزایش قیمت و فشار به مردم است از سوی برخی از مسئولان برگزیده می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …