یکی از بزرگترین مزارع خورشیدی جهان رونمایی شد

سنگاپور یکی از بزرگترین مزارع خورشیدی شناور جهان که مساحتی معادل ۴۵ زمین فوتبال دارد و برق کافی برای تامین نیروی پنج کارخانه تصفیه آب این جزیره تولید می کند را رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا، این پروژه بخشی از تلاشهای این شهر-کشور آسیایی برای تحقق هدف چهار برابر کردن تولید انرژی خورشیدی تا سال ۲۰۲۵ و کمک به مقابله با تغییرات اقلیمی است.

این مزرعه خورشیدی که در غرب سنگاپور واقع شده، توسط یکی از زیرمجموعه های شرکت سمب کورپ اینداستریز ساخته شده است.

طبق بیانیه مشترک سمب کورپ اینداستریز و سازمان ملی آب سنگاپور، این مزرعه خورشیدی می تواند به کاهش انتشار کربن به میزان حدود ۳۲ کیلوتن در سال کمک کند که معادل حذف هفت هزار خودرو از جاده است.

در مقایسه با پنلهای خورشیدی سقفی مرسوم، پنلهای شناور بین پنج تا ۱۵ درصد عملکرد بهتری دارند که به دلیل تاثیر خنک کننده آب است و تحت تاثیر سایه ساختمانهای دیگر قرار نمی گیرند.

برق تولید شده از ۱۲۲ هزار پنل خورشیدی در مساحت ۴۵ هکتاری، سنگاپور را در جمع یکی از معدود کشورهایی در جهان قرار می دهد که برق مورد نیاز سیستم تصفیه آب آنها به طور کامل با انرژی پایدار تولید می شود.

سازمان ملی آب سنگاپور اعلام کرد به منظور رفع نگرانیها نسبت به تاثیر محیط زیستی چنین پروژه هایی، پیش از نصب پنلهای خورشیدی یک ارزیابی انجام شد تا اطمینان حاصل شود که این پروژه هیچ تاثیر قابل توجهی روی زندگی حیات وحش یا کیفیت آب نخواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، عمر این پنلهای خورشیدی ۲۵ سال خواهد بود و پهپادها برای کمک به تعمیر آنها مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر چهار پروژه انرژی خورشیدی شناور دیگر در سنگاپور در دست ساخت هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …