۱۰۰ شرکت از ظرفیت بازار سرمایه بهره‌مند می‌شوند

در حال حاضر ۵۰۰ شرکت و پروژه صنعتی و معدنی برای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه شناسایی شدند و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) پیگیر برنامه بهره‌مندی ۱۰۰ شرکت از ظرفیت بازار سرمایه در قالب عرضه سهام، انتشار اوراق بدهی و عرضه محصولات در بورس است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صمت در حال حاضر حدود ۵۰۰ شرکت و طرح صنعتی و معدنی برای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه شناسایی شده و ۲۵۶ شرکت برای استفاده از این بازار و پایش مستمر و مرحله‌به‌مرحله آنها به منظور راهنمایی، هماهنگی، تسهیل و تسریع در پذیرش و عرضه سهام با انتشار اوراق بدهی اعلام آمادگی کرده‌اند.

از ۲۵۰ شرکت یاد شده، تاکنون ۱۱۵ شرکت با نهاد مالی و یا کارگزار مربوطه برای انجام فرآیند پذیرش و یا انتشار اوراق قرارداد منعقد کرده‌اند. همچنین  از ابتدای سال ۱۳۹۹ تاکنون، ورود ۴۰ شرکت به مرحله پذیرش در بازار سرمایه عملیاتی شده است.

انتشار ۳۹۰۰ میلیارد تومان اوراق بدهی توسط بنگاه‌ها تولیدی

در پنج ماهه نخست امسال  ۳۹۰۰ میلیارد تومان اوراق بدهی توسط بنگاه‌های تولیدی (در پنج ماهه نخست امسال انتشار یافته است. این در حالی است که  مجموع اوراق بدهی منتشر شده در کل سال گذشته ۲۴۵۰ میلیارد تومان بوده است.

همچنین بر اساس این گزارش امسال شش محصول جدید شامل ریل آهن و تولوئن در بازار اصلی و شمش زاماک، چیپس چوب، کائوچوی طبیعی و نرمال پارافین در بازار فرعی بورس کالا پذیرش شده است.

 شناسایی ۴۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای تامین مالی از بازار سرمایه

تاکنون بالغ بر ۴۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی و تکمیل طرح شناسایی شده است.

همچنین در این گزارش گفته شده که عملیاتی شدن تاثیر رتبه بندی اعتباری در بازار سرمایه،  حذف رکن ضامن برای بنگاه‌های معتبر در انتشار اوراق بدهی و ایجاد صندوق های سرمایه گذاری خصوصی به منظور هدایت منابع مردمی به سوی جریان تولید و واحدهای صنعتی و معدنی و افزایش بهره وری سرمایه در حال پیگیری است.

۵۰ معدن از طریق بازار سرمایه واگذار می‌شود

در این میان راه اندازی ۱۰ شرکت سهامی عام پروژه برای طرح‌های منتخب و مهم و همچنین واگذاری ۵۰ معدن از طریق بازار سرمایه در دستور کار وزارت صمت قرار گرفته و در حال پیگیری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …