۱۱۶هزارمین خانه روستایی نوسازی‌شده در آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید

ایسنا/آذربایجان شرقی ۱۱۶هزارمین واحد مسکونی نوسازی‌شده روستایی آذربایجان شرقی از محل اعتبارات طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی ظهر امروز (پنج‌شنبه) با حضور نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به طور نمادین در روستای جهیزدان از توابع شهرستان سراب افتتاح شد.

محمدباقر نوبخت در مراسم افتتاح این واحد مسکونی، گفت: در دولت تدبیر و امید، اقدامات بسیار خوبی در زمینه بهسازی، مقاوم‌سازی و ایمن‌تر کردن سکونت در روستاها انجام شده است که قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست.

وی با اشاره به این‌که در زلزله دو سال پیش شهرستان سراب و میانه، تمامی امکانات دولت برای کاهش رنج و آلام مردم شریف این منطقه بسیج شد، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سوی هیات دولت، مکلف به آغاز بازسازی واحدهای تعمیری و هم‌چنین احداث واحدهای مسکونی جدید در این منطقه شد.

وی با قدردانی از استاندار آذربایجان شرقی و مسئولان استانی به خاطر پیگیری احداث واحدهای مسکونی مورد نیاز در مناطق زلزله‌ زده، اظهار کرد: امیدوارم با توجه ویژه به موضوع بهسازی، مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی واحدهای روستایی، تلفات جانی و خسارات مالی حوادث طبیعی به کمترین میزان ممکن برسد.

همزمان با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در شهرستان سراب، اعلام شد که تاکنون ۳۰۰۰ واحد روستایی آسیب‌دیده از زلزله و ۳۵۰۰ واحد تعمیری مسکن روستایی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسیده است.

در مراسم افتتاح این طرح‌ها، استاندار آذربایجان شرقی، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان محلی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …