۱۷ سال است خاموشی سراسری نداشته ایم

مدیرعامل توانیر گفت: شبکه برق کشور توانسته به همکاری سازمان پدافند غیرعامل و همراهی متخصصان برق اطمیان و پایداری بالایی در تامین به موقع برق ایجاد کند. پایداری ایجاد شده به گونه ای بوده که در ۱۷ سال گذشته هیچ مشکل سراسری در تامین برق به وجود نیامده است.

به گزارش ایسنا، محمدحسن متولی زاده امروزدر نهمین رزمایش سراسری تست آماده بکاری مولدهای اضطراری برق در مرکز پایش صنعت برق با حضور رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: برخی دستگاه ها و مراکزی که نیاز مبرم به برق دارند، هنوز نسبت به تامین مولد اضطراری اقدام نکرده اند که باید هرچه سریعتر در این باره اقدام کنند.

وی بیان اینکه هنوز برخی مراکز حساس و حیاتی برای تامین مولد اضطراری اقدامی نکرده اند، به این دستگاه ها توصیه کرد: همه دستگاه هایی که نیاز ضروری به برق پایدار دارند، باید نسبت به تامین مولد اقدام کنند، گفت: شبکه برق جزو شبکه هایی است که به طور معمول مورد انواع تهدیدها قرار می گیرد و بنابراین لازم است در این زمینه دقت بیشتری به خرج داد.

وی به اقدام های انجام شده در این زمینه اشاره کرد و یکی از آنها را استفاده از فیبرنوری خود صنعت برق برای برقراری ارتباطات عنوان کرد و گفت: این شبکه به دلیل پایداری بالا برای برقراری ارتباط مورد استفاده قرار می گیرد.

طبق اعلام توانیر، متولی زاده توجه به وجود واحدهای پراکنده تولید برق و مولدهای اضطراری تامین برق در سازمان ها و مراکز حساس از جمله بیمارستان ها را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: فعالیت های خوبی در این سال های اخیر صورت گرفته است.

مدیرعامل توانیر توضیح داد: سازمان های زیادی این مولدها را تامین و آماده به کار کرده اند که در شرایط خاص می توان از وجود آنها استفاده کرد، همچنان که در اوج مصرف تابستان امسال این امر انجام شد.

وی با بیان اینکه هنوز برخی مراکز حساس و حیاتی برای تامین مولد اضطراری اقدامی نکرده اند، توصیه کرد: همه دستگاه هایی که نیاز ضروری به برق پایدار دارند، باید نسبت به تامین مولد اقدام کنند.

متولی زاده گفت: برخی مواقع امکان دارد نتوان به دلایل مشکلات طبیعی برق مورد نیاز را تامین کرد بنابراین داشتن مولد برای همه دستگاه ها و مراکز حساس ضروری است.

مدیرعامل توانیر از آمادگی این شرکت برای کمک به دستگاه هایی که مولد دارند اما نیاز به تعمیر و نگهداری دارند خبر داد و افزود: همکاران توانیر آمادگی دارند در این زمینه به دستگاه ها کمک رسانی کنند تا مولدهای آنان آماده بکار شوند.

وی اضافه کرد: هرچه واحدهای مصرف کننده برق آماده تر باشند، بهتر می توانند در شرایط اضطراری و بحرانی برق خود را تامین کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …