۴ ریل دانشگاه آزاد برای ایجاد اکوسیستم فناوری

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی بر ایجاد اکوسیستم فناوری با هدف بهره مندی اساتید و دانشجویان تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی در جلسه هم اندیشی و تبادل نظر که با حضور هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در این واحد دانشگاهی برگزار شد، گفت: معتقدم دانشگاه کارخانه، هلدینگ و یا خط تولید نیست، بلکه کارخانه انسان سازی است. دانشگاه ها در گذشته برای دولت، صنعت و شرکت های بزرگ انسان تربیت می کردند، در حال حاضر دیگر این کارکرد پاسخگو نیست. زمانی مردم برای حضور فرزندانشان در دانشگاه ها سرمایه گذاری می کنند که آنها مهارتی یاد بگیرند.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: اگر مردم احساس کنند که فرزندانشان در دانشگاه آزاد اسلامی کارآفرین تربیت می شوند، حاضر به پرداخت شهریه هستند.

وی اظهار کرد: باید دانشگاه آزاد اسلامی را به دانشگاه کارآفرین و حل مسأله تبدیل کنیم تا مردم این دانشگاه را برای تحصیلات تکمیلی فرزندانشان انتخاب کنند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود بر ایجاد اکوسیستم فناوری با هدف بهره مندی اساتید و دانشجویان تأکید کرد و افزود: به همین منظور باید زیرساختهای موجود را تا حد امکان اصلاح و زیرساختهای جدید ایجاد کنیم. براین اساس چهار ریل “سرای نوآوری”، “آزمایشگاه مرکزی”، “ارتباط با صنعت” و “حمایت از فعالیتهای فناورانه اعضای هیات علمی” را در معاونت تحقیقات، فناوری و نواوری دانشگاه آزاد اسلامی تعبیه کرده ایم.

در ادامه این جلسه دکتر حمیدرضا خالدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال نیز به ارائه گزارشی از اقدامات و ظرفیتهای این واحد دانشگاهی پرداخت.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد، در این جلسه دکتر وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه، دکتر عبدالله محمدی مدیر کل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، مهندس جواد صدری مهر مدیرکل اداره تجاری سازی و پارک علم و فناوری، دکتر شفاعتی مدیر رصد و تحلیل فناوری دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …