2100 نفر اشتغالزایی در روستاهای قم ایجاد شده است

2100 نفر اشتغالزایی در روستاهای قم ایجاد شده است

ایسنا/قم معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم از 2100 نفر اشتغالزایی در روستاهای استان قم خبرداد.

مهرداد غضنفری در گفتگو با ایسنا تعداد پروژه‌های افتتاح‌شده در سال 98 را 115 طرح با سرمایه‌ای بالغ‌بر 537 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای 1800 نفر اعلام و اظهار داشت: در حوزه گردشگری نیز پروژه‌های بزرگی در استان به بهره‌برداری رسیده که ازجمله بهره‌برداری از 12 باب مجتمع گردشگری و 5 باب مجتمع اقامتی بود که می‌تواند جاذبه‌ای برای پذیرش گردشگران در استان باشد.
وی دستیابی به موفقیت‌های سال 98 را حاصل حرکت بر اساس طرح‌های برنامه محور با مشخص شدن سهم دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها دانست و تصریح کرد: لزوم تحقق برنامه‌های اقتصادی توجه مردم و مشارکت بخش خصوصی بوده که در استان قم به آن توجه ویژه‌ای شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم ادامه داد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های درونی با نگاه مردم محور عامل تحقق 90 درصد پروژه‌ها در حوزه اقتصاد تا بهمن‌ماه سال 98 بوده که امیدواریم به‌زودی به عدد 100 درصدی برسیم.
وی از تصویب 20 پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان نیز خبر داد و بیان کرد: 90 درصد پروژه‌ها تا پایان بهمن‌ماه تحقق‌یافته و بعضی از طرح‌ها نیز مانند برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان که 70 درصدان اجرایی شده بود نیز به علت شیوع ویروس کرونا با تأخیر اجرایی می‌شود.
غضنفری اشتغال بیش از دو هزار و 111 فرصت شغلی در حوزه اشتغال روستایی را عددی قبل توجه خواند و ابراز کرد: استان قم با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 140 میلیارد تومان در این حوزه از استان‌های پیشرو و موفق در کشور است.
وی ادامه داد: در بخش اصناف نیز 4 هزار 531 پروانه کسب صنعتی با اشتغال 11 هزار نفر و با 453 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال 98 صادرشده که همه نشان‌دهنده شرایط مطلوب استان در حوزه اقتصاد و امنیت سرمایه‌گذاری است که بدون اجرای پیوست‌های فرهنگی و نظارتی تحقق نمی‌یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …