آسیب پذیری بالفعل و اختلال در معیشت کارگران روزمزد

ایسنا/قم نائب رئیس اتاق اصناف قم گفت: روز مزدی مشاغل صنفی موجب اختلال در زندگی معیشتی این قشر و آسیب‌پذیری بالفعل این مشاغل در پی بحران کرونا شده است.

بیت‌الله کریمی ضاحک در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: به علت شیوع ویروس همه‌گیر کرونا اکثر مشاغل و کسبه بر اساس دستورالعمل‌های لازمه تعطیل شدند که در این بین جامعه بزرگ اصناف که هیچگونه منابع درآمدی دیگر ندارند، آسیب‌های بیشتری را متقبل شدند.

کریمی با اشاره به روزمزدی اصناف اظهار کرد: روز مزدبودن این مشاغل وضعیت معیشتی آنها را نیز تحت تاثیر قرار داده و به نوعی بازار این اصناف کساد و مختل شده است.

وی افزود: از جمله تاثیرات مهم وضعیت کرونایی بر فعالیت واحدهای صنفی می‌توان از تعطیلی دوره‌های آموزشی اتاق اصناف برای صدور و تمدید پروانه کسب، قطع صدور و تمدید مجدد پروانه کسب اصناف و مشاغل، تاخیر در برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی و تعطیلی جلسات ادواری اتاق اصناف نام برد. 

نائب رئیس اتاق اصناف قم، بااشاره به مطالبات اصناف از دولت در این شرایط گفت: کمک‌های معیشتی به واحدهای صنفی آسیب دیده، کمک‌های بانکی در غالب تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره و اتخاذ تدابیری درخصوص چک‌های برگشتی اصناف از جمله انتظارات واحدهای صنفی از مسئولان است.

وی ادامه داد: تخفیف و بخشودگی مالیاتی برای سال‌های ۱۳۹۸و ۱۳۹۹، بخشودگی بیمه تامین اجتماعی و استفاده کارگران واحدهای صنفی از بیمه بیکاری از دیگر انتظارات مشاغل روز درآمد از دولت است که مرهون توجه و تدبیری در خور این اصناف آسیب دیده است.

بیت‌الله کریمی در پایان گفت: تاکنون علی رغم وعده‌های مسئولان هیچگونه حمایتی صورت نگرفته است و ازین رو امیدواریم زمینه اجرای این وعده‌ها هرچه سریع‌تر فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …