آغاز برگزاری امتحانات حضوری دانشگاه آزاد در استان‌های وضعیت سفید

برگزاری امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی در استان هایی که بنا به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا از لحاظ شیوع ویروس کرونا دارای وضعیت سفید هستند، به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، امتحانات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان هایی از جمله گلستان، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران و فارس از ۲۴ خرداد با رعایت پروتکل های بهداشتی اعلامی از سوی وزارت بهداشت و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت حضوری برگزار شد.

زمان برگزاری امتحانات به ۴ هفته افزایش یافته تا امتحانات با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شود.

همچنین به منظور جلوگیری از تراکم دانشجویان، امتحانات در واحدهای دانشگاهی روزانه در چهار نوبت ۸ تا ۱۰ صبح، ۱۰ تا ۱۲ ظهر، ۱۴ تا ۱۶ عصر و ۱۷ تا ۱۹عصر برگزار می شود.

گفتنی است طرح تعاون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی که بر اساس آن دانشجویان فاقد منع آموزشی با ثبت نام در سایت azmoon۹۹.iau.ac.ir و کسب موافقت از ستاد طرح تعاون آزمون می توانند در نزدیکترین واحد محل زندگی خود آزمون دهند، نیز از امروز اجرایی شده است. بر این اساس در تهران ۱۳ حوزه امتحانی برای دانشجویان ساکن تهران که در واحدهای سایر استان ها تحصیل می کنند، در نظر گرفته شده است و امروز امتحانات در این ۱۳ حوزه برگزار شد.

برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به صورت حضوری

امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان به صورت حضوری و با رعایت مقررات و پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

دکتر سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و واحد زاهدان از روند برگزاری امتحانات بازدید کرد.

اجرای طرح تعاون امتحانات در دانشگاه آزاد اسلامی ساری

دکتر یاسر رستمیان معاون آموزشی تحصیلات تکمیلی آموزش دانشگاه آزاد واحد ساری و رئیس شورای آموزشی دانشگاه آزاد مازندران، گفت: امتحانات حضوری دانشگاه آزاد اسلامی از ۲۴ خرداد ماه آغاز و تا ۱۹ تیر ماه جاری ادامه خواهد داشت.

دکتر رستمیان یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به توصیه ستاد مبارزه با کرونا و گستردگی واحدهای این دانشگاه در کشور به تعداد ۴۰۰ واحد و همچنین ۱۴ واحد در استان مازندران، برای رفال حال دانشجویان طرح تعاون امتحانات را مطرح کرد.

معاون آموزشی وتحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ادامه داد: در طی این طرح به دانشجویان از ۱۸ تا ۲۲ خرداد ماه مهلت داده شد که برای حضور در امتحانات مکان نزدیک به محل زندگی خودش را انتخاب کرده تا نیاز به تردد نداشته باشد.

وی تأکید کرد: امتحانات حضوری در دانشگاه آزاد اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط پرسنل و دانشجویان و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد، برای عوامل اجرایی پروتکل بهداشتی رعایت شد و تمامی تجهیزات بهداشتی توسط دانشگاه تأمین شده است.

با توجه به دستورالعمل سازمان مرکزی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امتحانات نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹- ۱۳۹۸ واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس به‌صورت حضوری در حال برگزاری است.

دکتر محمد کاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و واحد شیراز در نخستین نوبت برگزاری این امتحانات در جلسه حضور یافت و از تمام اقدامات انجام گرفته بازدید کرد.

امتحانات حضوری دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

دکتر کرم جانی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امتحانات این دانشگاه در استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد. دانشجویان و عوامل اجرایی امتحانات با ماسک سر جلسه امتحان حضور یافتند.

وی با بیان اینکه اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده برای دانشجویان و عوامل اجرایی امتحانات فراهم شده است، گفت: توزیع و جمع آوری برگه های امتحانات دانشجویان به شکل بسته ای جمع آوری و پس از ۷۲ ساعت جهت تصحیح و مابقی مراحل بعدی اقدام می شود.

دکتر جانی پور در خصوص تعامل دانشجویی با سایر واحدها تصریح کرد: تعامل دانشجویی با سایر واحدها به شکل مطلوبی انجام شده است، بطوریکه دانشجویان غیربومی به راحتی در شهر محل سکونت خود موفق به برگزاری امتحان شده اند.

وی افزود: با شیفت بندی، کارکنان به صورت دو شیفت صبح و عصر در برگزاری امتحانات حضور دارند.

آغاز امتحانات حضوری پایان ترم نیمسال دوم ۹۹-۹۸ در واحدهای دانشگاه آزاد گلستان

حجت الاسلام والمسلمین دکتر طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: امتحانات پایان ترم واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در تمامی مقاطع در موعد مقرر بجز دو شهر بندر گز و گنبد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری مناسب و ایمن، در محیطی به دور از استرس و سلامت کامل آغاز شده است.

وی افزود: امتحانات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان نیز با تراکم کم جمعیت در کلاس ها در حال پیگیری است؛ به نحوی که ظرفیت کلاسها جهت برگزاری آزمون به ۸ الی ۱۲ نفر تقلیل یافته است و زمان پاسخگویی دانشجویان به برگه سوال امتحانی نیز حداکثر یک ساعت در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان افزود: امتحانات نیمسال دوم ۹۹-۹۸ از تاریخ ۹۹/۳/۲۴، الی ۹۹/۴/۱۸ به مدت یک ماه و هر روز در چهار نوبت از ساعت ۸ صبح الی ۱۹ برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری درخصوص عدم برگزاری امتحانات در دو شهر گنبد و بندرگز اظهار داشت: با توجه به اعلام ستاد مبارزه با کرونا استان گلستان مبنی بر شیوع موج دوم کرونا و قرار گرفتن دو شهر گنبد کاووس و بندرگز در وضعیت قرمز، به منظور حفظ سلامت دانشجویان، اساتید، کارمندان و جهت برگزاری محیطی مناسب و بدور از استرس، زمان برگزاری هفته اول امتحانات از ۲۴ خرداد الی ۱۸ تیر در این دو شهر به ۱۴ الی ۲۱ تیر موکول شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با اشاره به آماده سازی این استان، جهت برگزاری امتحانات خاطر نشان کرد: محل برگزاری آزمون، کلاس ها، کارگاه ها و آزمایشگاه ها و سلف و سرویس، اماکن اداری و سرویس های دانشجویی و کارمندی و محوطه دانشگاه و مکان های عمومی، ضدعفونی شده و محلول ضد عفونی کننده در دسترس دانشجویان قرار گرفت و دانشجویان ملزم به استفاده از ماسک شدند.

امتحانات دانشگاه آزاد گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آرامش کامل برگزار شد

دکتر محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: امتحانات در واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

وی افزود: نخستین روز از امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به صورت حضوری و در آرامش کامل برگزار شد.

دکتر دوستار با اشاره به سفید بودن وضعیت شهرهای بزرگ استان گیلان از جمله رشت، بندرانزلی، لاهیجان، افزود: سفید بودن وضعیت شهرستان‌های استان گیلان از طریق دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مقابله با کرونای استان تائید شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی با تاکید براینکه چنانچه به هر دلیلی وضعیت شهرهای بزرگ استان گیلان در وضعیت خطر قرار گیرد، برای کلیه امتحانات در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان تصمیم‌گیری مجدد خواهد شد، تصریح کرد: مرجع وضعیت سلامت استان گیلان، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مقابله با کرونای استان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …