آغاز مبادله کالا از گمرک اسلام قلعه/ پذیرش سوخت و کامیون جدید ممنوع

بعد از وقوع آتش سوزی در مرز دوغارون و اسلام قلعه و توقف تردد مسافر و کالا، در روزهای اخیر تردد مسافر آغاز شد و از امروز تبادل کالاهای های مانده در مرز انجام می شود.

به گزارش ایسنا، روز شنبه انفجار مهیبی به دلیل انفجار تانکر گاز در مرز ایران و افغانستان به سمت گمرک اسلام قلعه در خاک افغانستان اتفاق افتاد و خسارت قابل توجهی به همراه داشت که به دنبال آن تردد مسافر و مبادله کالا متوقف شد.

این در حالی است که از روز دوشنبه با تهمیدات صورت گرفته تردد مسافر از سر گرفته شد ولی به هر حال با توجه به وقوع انفجار در گمرک اسلام قلعه و آسیب های وارده امکان مبادله کالا فراهم نبود.

این در حالی است که دریافت آخرین اخبار از گمرک ایران از این حکایت دارد که با بازگشایی مجدد گمرک اسلام قلعه افغانستان، کلیه کالاهای تجاری متوقف در مرز دوغارون به غیر محموله های سوختی از سوی گمرک  اسلام قلعه افغانستان از امروز (پنج شنبه) پذیرش می شود.

جزئیات تبادل کالا

سید روح اله لطیفی – سخنگوی گمرک – در این باره توضیح داد که  پس از آتش سوزی گسترده در گمرک اسلام قلعه افغانستان، از روز گذشته به صورت محدود کامیون های حامل کالاهای سریع الفساد از سوی این گمرک پذیرش شد  و از امروز نیز با اعلام طرف افغان، امکان ارسال کلیه  کامیون های تجاری متوقف در مرز دوغارون  به غیر از محموله های سوختی فراهم شده است.

وی افزود: این تصمیم صرفا برای کامیون های متوقف در مرز دوغارون است  که حدود ۲۵۰۰ دستگاه است  که حدود ۲۰۰۰ دستگاه از آن دارای محموله های تجاری غیر سوختی هستند و شامل محموله های جدید نمی شود. بر همین اساس تا اطلاع ثانوی و تخلیه کامیون های مرز ورود محموله های جدید به دوغارون ممنوع است.

لطیفی یادآور شد که محموله های سوختی، شامل بنزین، گاز مایع، گاز، گازوئیل  می شود که فعلا بنا به اعلام طرف افغان، پذیرش آنها  توسط گمرک اسلام قلعه صورت نمی گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …