آغاز همکاری پژوهشی دانشگاه هنر و پایگاه تخت‌جمشید

ایسنا/فارس طی جلسه‌ای با حضور محمدرضا مغاره، رئیس دانشگاه هنر شیراز و حمید فدایی مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید تفاهم‌ نامه همکاری‌های علمی – پژوهشی، آموزشی و فنی امضا شد.

سه‌شنبه ۲ دی، رئیس دانشگاه هنر شیراز و مدیر میراث جهانی تخت جمشید، تفاهمنامه‌ای برای همکاری در زمینه‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فنی امضاء کردند.

همکاری و همکنشی و مشارکت فعال، کوشش برای ارتقاء سطح علمی، تحقیقاتی، اجرایی تقویت رویکرد برنامه‌ریزی و سیاست گذاری، مدیریت دانش، تبادل تجربیات و اعتبار بخشی به پژوهش های علمی، همکاری و پشتیبانی پایگاه در زمینه نظام ارزیابی عملکرد دانش آموختگان دانشگاه از اهداف اصلی این تفاهم نامه خواهد بود.

رئیس دانشگاه هنر شیراز در این جلسه گفت: استفاده از پتانسیل‌های علمی موجود در شیراز نظیر دانشگاه هنر، گام استواری برای پیشرفت علمی و ارتقاء آگاهی است.

محمدرضا مغاره گفت: دانشگاه هنر شیراز به عنوان یک قطب علمی به ویژه در خصوص باستان شناسی و دانش هنری و با داشتن اعضای هیئت علمی محقق و پژوهشگر می‌تواند کمک شایانی به سازمان ‌ها و مراکز علمی که تحقیق و پژوهش برایشان مهم است، داشته باشد.

مغاره از آمادگی کامل دانشگاه هنر برای همکاری با مجموعه‌های مختلف علمی و پژوهشی بخصوص در حوزه هنر و باستانشناسی و مرمت بناهای قدیمی، خبر داد.

مغاره گفت: انعقاد این تفاهم‌ نامه همکاری نشان از عزم و همت و تلاش برای همکاری علمی و پژوهشی دارد و امید دارم که همین گام‌ ها و اقدامات علمی پژوهشی و فنی مستمر و ادامه‌دار ماند.

مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید نیز گفت: مراکز علمی پژوهشی همچون دانشگاه هنر شیراز پتانسیل و فرصت ویژه ‌ای برای استان می‌باشد که از این فرصت باید به نحوی مناسب استفاده کرده و از آن بهره برد.

حمید فدایی ادامه داد: استان فارس نیازمند یک نظام و مداومت برای کارهای تحقیقاتی، پژوهشی، علمی و فنی برای منطقه بوده و به ویژه برای آثار باستانی که خوشبختانه با وجود دانشگاه هنر شیراز می‌تواند در حوزه‌های مختلف یاد شده، از جمله مرمت بناهای تاریخی باستان شناسی اقدامات مفید و علمی را انجام دهد.

فدایی گفت: در واقع ما چون تجربه را داریم و نظام آموزشی خوبی در حوزه جهانی داریم می توانیم مسائل را توسعه دهیم و در حوزه‌ های مختلف از جمله اشیا، موزه داری و مرمت با استفاده از پتانسیل های همکاری علمی و پژوهشی اقدامات خوبی انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …