آمادگی خودروهای بدون راننده برای آزمایش در جاده‌های نوادا

دولت فدرال ایالت نوادا در ایالات متحده موافقت کرده است که به شرکت “Motional” اجازه دهد خودروهای خودران خود را به شکل بدون راننده آزمایش کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت “موشنال”(Motional) که حاصل سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت خودروسازی “هیوندای” و شرکت “Aptiv” است، قصد دارد آزمایش خودروهای کاملاً بدون راننده خود را در ایالت نوادا آمریکا آغاز کند. دولت فدرال این ایالت به این شرکت اجازه می‌دهد تا وسایل نقلیه خودران خود را بدون حضور راننده پشت فرمان که معمولا برای ملاحظات ایمنی در صورت اختلال در سیستم خودران خودرو پشت فرمان می‌نشیند، آزمایش کند.

“کارل ایگنما” رئیس و مدیرعامل این شرکت گفت: ماه‌های آینده شاهد اتمام یک دوره آزمایش دقیق و ارزیابی خواهیم بود، جایی که ما در همکاری تنگاتنگ با یکی از معتبرترین ارزیابی کنندگان ایمنی در جهان، عملکرد و ایمنی وسایل نقلیه خودران خود را با طی هزاران کیلومتر مسافت در جاده های عمومی و خصوصی و در شرایط مختلف بررسی می‌کنیم. این فرآیند، امسال شامل تست کاملا بدون راننده در مسیرهای بسته است.

اگر همه چیز در این آزمایش‌ها به خوبی پیش برود، “موشنال” قصد دارد در ماه‌های آینده خودروهای بدون راننده خود را در جاده‌های عمومی نوادا آزمایش کند. اگرچه این خودروها راننده انسانی نخواهند داشت، اما دارای سرنشینانی خواهند بود که در صورت لزوم می‌توانند واکنش مناسب نشان دهند و خودرو را متوقف کنند.

“ایگنما” افزود: ما کوتاه‌ترین یا سریع‌ترین مسیر را برای عملیات بدون راننده در جاده‌های عمومی انتخاب نمی‌کنیم. ما در حال انتخاب مسیری ایمن هستیم و امیدواریم که دیگران نیز از ما پیروی کنند.

تأیید دولت فدرال ایالت نوادا یک نقطه عطف مهم برای “موشنال” در جهت رسیدن به یک سیستم عامل رانندگی خودکار برای تاکسی‌های خودران و خودروسازان است که در سال ۲۰۲۲ آماده خواهد شد.

این شرکت و شرکت “لیفت”(Lyft) طی دو سال گذشته تاکسی‌های رباتیک خودران خود موسوم به “روبوتاکسی”(robotaxi) را در ایالت نوادا آزمایش کرده‌اند.

چندین خودروساز دیگر که در سودای تحقق رویایی خودروهای کاملا خودران هستند نیز اجازه آزمایش خودروهای بدون راننده را در جاده های عمومی ایالات متحده دریافت کرده‌اند. به عنوان مثال، شرکت “ویمو” این کار را در ایالت آریزونا انجام می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …