آمادگی مهار سیلاب در ۶ استان/ احتمال آبگرفتگی شدید در استان تهران

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی فردا شاهد سیلاب‌های شدید در استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، لرستان و جنوب اصفهان خواهیم بود که در حوزه آب و برق آمادگی کامل برای مقابله با این پدیده را داریم.

میثم جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که چهار روز است که در حوزه آب و برق در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌ایم، اظهار کرد: به کلیه دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری‌ها، استانداری‌ها، وضعیت دیتاها را منتقل کرده‌ایم و تاکنون نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در استان لرستان تخلیه رودخانه‌ای پل دختر اقدام مثبتی بود که انجام شد و تلاش ما این است که با کمترین آسیب بتوانیم سیلاب‌ها را پشت سر بگذاریم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با اشاره به وضعیت تهران نیز گفت: با توجه به مبلمان شهری تهران و باران‌های شدیدی که پیش‌بینی شده در روز آینده شاهد آبگرفتگی‌های جدی خواهیم بود اما در حوزه آب و برق در تمام استان‌ها وزارت نیرو در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفته است.

 آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده

جعفرزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص آخرین وضعیت تامین آب و برق مناطق زلزله زده اظهار کرد: وضعیت شبکه برق روستاهای آسیب دیده در استان آذربایجان غربی پایدار است و با تلاش تیم‌های عملیاتی بسیاری از نقاط پراکنده شبکه که فشار متوسط و ضعیف برق‌دار شده است.

وی ادامه داد: در برخی مناطق به دلیل وجود آوار اقدام به وصل برق نکرده‌ایم که دلیل آن هم رعایت مسائل ایمنی بوده و اکنون عملیات آواربرداری در حال انجام است.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در حوزه آب در مناطق زلزله زده هیچ مشکلی وجود ندارد، اما با این وجود برق‌رسانی و آب‌رسانی اضطراری در این مناطق برقرار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …