ابلاغیه‌ای برای ممنوعیت سفر نداشتیم

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه تاکنون ابلاغیه‌ای از سوی ستاد مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت یا ممنوعیت سفر با وسایل حمل و نقل عمومی نداشته‌ایم، گفت: طی روزهای گذشته سفرهای مردم از طریق وسایل حمل و نقل عمومی کاهش بسیاری داشته است که حدوداً به ۷۰ درصد می‌رسد.

عبدالهاشم حسن نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای از سوی ستاد مقابله با کرونا برای ایجاد محدودیت یا ممنوعیت سفرهای مردم با وسایل حمل و نقل عمومی به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام نشده است، اما  ستاد مقابله با کرونا هر دستوری در این زمینه صادر کند آماده اجرای آن هستیم و به زودی به سرعت سیاست‌های ابلاغی را اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: طی روزهای گذشته بر اساس آخرین ارزیابی های صورت گرفته سفرهای مردم با وسایل حمل و نقل عمومی کاهش بسیار زیاد و محسوسی داشته به عنوان مثال جابجایی مردم از استان های مختلف با اتوبوس و حدود ۷۰ درصد طی روزهای گذشته کاهش پیدا کرده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه کاهش سفرهای مردم با اتوبوس بیشتر از تاکسی های بین شهری بوده است، گفت: از آنجا که یک اتوبوس حداقل باید ۱۰ تا ۱۵ مسافر داشته باشد که بتواند سفر خود را انجام دهد و برای راننده و شرکت موردنظر صرفه اقتصادی داشته باشد، سفر مردم با اتوبوس کاهش بسیار بیشتری نسبت به ماشین های سواری پلاک عمومی داشته است.

حسن نیا اعلام کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته سفرهای بین شهری مردم با تاکسی یا همان ماشین های سواری پلاک عمومی حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است که این نشان می‌دهد مردم سفرهایشان را کاهش دادند اما برای مقابله جدی با کرونا نیاز است تا همه سفرهای غیر ضروری مردم لغو شود که امیدواریم این اتفاق به زودی بیفتد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …