اجرای عملیات اکتشاف سنگ‌آهن در ۳ گستره معدنی بزرگ اصفهان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی از تصمیم این سازمان برای اجرای عملیات اکتشاف سنگ آهن در سه گستره بزرگ معدنی به وسعت ۱۰۵ هزار کیلومتر مربع در شهر اصفهان خبر داد و بازه زمانی لازم برای بهره‌برداری از این ذخایر اکتشافی را دو تا پنج سال اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی، با توجه به اینکه استان اصفهان دارای بزرگترین مجتمع‌ها و کارخانه‌های فولادی کشور است که تامین ماده‌ اولیه سنگ‌آهن یکی از مسائل و دغدغه‌های اصلی آن‌ها در شرایط کنونی است، رضا جدیدی ضمن اعلام خبر اجرای عملیات اکتشاف سنگ آهن در سه گستره بزرگ معدنی در اصفهان برای رفع نیاز واحدهای فولادی این منطقه توسط این سازمان، اظهار کرد: اکتشاف سنگ آهن توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور برای رفع نیاز و تامین مواداولیه صنایع فولادی استان اصفهان در قالب یک طرح و قرارداد مشارکتی در حال اجراست.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه این سازمان افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات ‌معدنی کشور به اکتشاف سنگ آهن در سه گستره معدنی به وسعت ۱۰۵ هزار کیلومتر مربع در اصفهان برای مجتمع‌های فولادی این استان پرداخته است و طی شش ماه اخیر، به نتایج خوبی هم در این زمینه رسیده‌ایم. امید است که دستاوردهای آن تا پایان سال ارائه شود.

وی ضمن اشاره به اینکه یکی از این گستره‌ها حدود ۱۱۰ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد، گفت: مطالعات اولیه درباره این گستره‌ها در قرارداد با مجتمع‌های فولادی اصفهان انجام شده است. این قرارداد که در زمان حاضر فقط برای اکتشاف سنگ آهن، تدوین شده است، روشی جدید در جهت اجرای طرح‌های مشترک و حفظ منابع بنگاه‌های اقتصادی است. این ذخائر اکتشافی تا به مرحله بعد و بهره‌برداری برسد به بازه زمانی دو تا پنج سال نیاز دارد.

تعریف پروژه مدیریت و پایش ذخایرمعدنی و برنامه‌ریزی اکتشاف تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها

جدیدی با تاکید بر اینکه سازمان زمین‌‎شناسی و اکتشافات‌معدنی در منطقه خاورمیانه، قطب علمی به شمار می‌آید و همکاری خوبی با دنیا دارد، خاطرنشان کرد: این سازمان در جهت بومی‌شناسی و ارتقای علمی زمین‌شناسی برنامه‌های ترویجی را در همکاری با دانشگاه‌ها و موسسه‌های خصوصی در دستور کار دارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور همچنین از تعریف پروژه مدیریت و پایش ذخایرمعدنی کشور برای برخی مواد معدنی با هدف آینده‌نگری و برنامه‌ریزی اکتشاف تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها خبر داد و اظهار کرد: بررسی و پایش ذخایر سنگ‌آهن کشور در زمره این موادمعدنی است که در سال جاری اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …