احیاء بیش از ۱۱۰۰ واحد صنعتی در سال ۹۸

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احیا ۱۱۸۵ واحد تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل در شهرک‌های صنعتی خبر داد در سال ۹۸ خبر داد.

اصغر مصاحب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد که احیاء این واحدها به اشتغال ۲۱ هزار و ۶۱۸ نفر منجر شده است.

همچنین به گفته این مقام مسئول تامین مالی، توسعه بازار، انتقال تکنولوژی، سرمایه گذاری، اختلاف شورای کار و موارد حقوقی از جمله مشکلات این واحدها بوده که منجر به تعطیلی یا رکود آن‌ها شده بود.

وی همچنین مشکلات مربوط به بانک و بیمه را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی راکد عنوان کرد که  از طریق ستاد تسهیل پیگیری و برطرف شده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارها تا پایان آذر ماه سال گذشته ۹۹۳ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ۸۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی در حال بهره‌برداری در کشور وجود داشته است. همچنین تعداد کل واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های صنعتی تا پایان آذر ماه سال گذشته ۴۴ هزار ۸۹۹ واحد بوده است.

همچنین بر اساس آماری که طی شش ماهه سال ۹۸ در اختیار ایسنا قرار گرفته بود، تا پایان شهریور ماه سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۸۰ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده، غیرفعال شده بود که علت توقف تولید ۷۷ درصد آن‌ها، یعنی ۸۰۱۲ واحد، کمبود نقدینگی بوده است. عامل بعدی که باعث تعطیلی ۱۶۷۲ واحد (۱۶ درصد کل واحدهای تعطیل شده) شده، نبود بازار است. اختلاف شرکا، تامین مواد اولیه و نقصان ماشین‌آلات نیز به ترتیب باعث تعطیلی ۳، ۳ و ۱ درصد کل واحدهای غیرفعال شده است. البته طی این مدت ۵۲۹ واحد غیرفعال مجددا راه‌اندازی و ۹۹۷۹ نفر در این واحدها مشغول به کار شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …