استان بوشهر نباید حتی یک نیروی بیکار داشته باشد

ایسنا/بوشهر نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس گفت: جغرافیای کرانه ای استان بوشهر سراسر ثروت است و با چنین ظرفیتی نباید حتی یک نیروی بیکار داشته باشد.

حجت الاسلام موسی احمدی در بازدید از روند ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دیّر از بهره برداری فاز اول این مرکز تا دهه فجر امسال خبر داد و اظهار کرد: با تامین اعتبارات ملی و استانی این طرح که اولین مرکز مهارت آموزی صنایع دریایی در کشور است تا پایان سال آینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی تکمیل و ساخت مراکز تخصصی فنی و حرفه ای در استان صنعتی بوشهر را گامی مهم در جهت پیشرفت در منطقه دانست و افزود: باید در عرصه فنی و حرفه ای برنامه ریزی دقیق و متناسب با ظرفیت های استان داشته باشیم تا زمینه اشتغال جوانان هموار شود.

نماینده مردم کنگان، دیّر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی راه اندازی اولین مرکز مهارت آموزی صنایع دریایی در استان بوشهر را نشان از ظرفیت های این استان در حوزه جغرافیای کرانه ای دانست و تاکید کرد: جغرافیای کرانه ای استان بوشهر سراسر ثروت است و با چنین ظرفیتی نباید حتی یک نیروی بیکار داشته باشد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه ارائه ۲۰۰ حرفه مهارتی در حوزه صنایع دریایی با راه اندازی این مرکز ضمن ایجاد ظرفیت های اشتغال‌زایی برای جوانان جنوب استان بوشهر، زمینه‌های توسعه را نیز برای شهرستان دیّر مهیا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اهمیت مهارت‌آموزی، این مهم را حلقه مفقوده اشتغال‌ جوانان در صنعت دانست و اضافه کرد: توسعه آموزش های مهارتی در بین اقشار جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش شود.

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس تصریح کرد: استان بوشهر استانی فوق العاده صنعتی است و این موضوع می‌طلبد برای آموزش های فنی و حرفه ای به صورت ویژه با همکاری صنایع برنامه ریزی شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …