اسلامی: آزادراه غدیر ۱۳ رجب افتتاح می‌شود

ایسنا/مرکزی وزیر راه و شهرسازی از افتتاح آزادراه غدیر همزمان با ۱۳ رجب خبر داد و گفت: کاهش ۱.۵ ساعتی مدت سفر و کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران- کرج- قزوین از مزایای این ابرپروژه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی روز پنجشنبه سی‌ام بهمن، به همراه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، رئیس پلیس راهور ناجا و استانداران استان‌های البرز، قزوین و مرکزی از آزادراه تکمیل شده کنارگذر آزادراه جنوبی تهران بازدید کرد.

اسلامی در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران، آزادراه غدیر را از پروژه‌های پر افتخار کشور خواند که با سرمایه‌گذاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و با مشارکت شرکت‌های داخلی و با تجربه ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه طول این مسیر آزادراهی ۱۵۸ کیلومتر از آبیک قزوین تا گرمسار است، عنوان کرد: این آزادراه کاهش ۱.۵ ساعتی مدت سفر و کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران- کرج- قزوین را در پی دارد و اتصال به ۵ آزادراه دیگر یکی از ویژگی‌های آن است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این مسیر آزادراهی بخشی از کریدور ترانزیتی شرق و غرب است و از ایده تا طراحی و ساخت و بهره‌برداری همه در این دولت انجام شد، ادامه داد: کاهش مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی، کاهش ترافیک عبوری و افزایش ایمنی از مزایای اجرای این پروژه است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه رکورد پیشرفت سالانه پروژه های عمرانی و زیرساختی را زد، عنوان کرد: پیش از این بالاترین رکورد در پیشرفت پروژه‌های عمرانی و زیرساختی ۹ درصد در سال بود اما امروز و در این پروژه به رقم پیشرفت ۲۰ درصدی رسیدیم.

اسلامی تاریخ افتتاح این پروژه را ۱۳ رجب مقارن با میلاد امیرالمومنین اعلام و عنوان کرد: قیمت عوارضی برای خودروهای سواری ۲۵ هزار تومان و برای تریلی ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …