اعلام آخرین مهلت ارسال آثار دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی

رئیس دبیرخانه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی با اعلام خبر فراخوان دوازدهمین دوره این جشنواره، زمان دریافت آثار را تا ۳۰ مهرماه سال جاری اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین میرزایی با اعلام خبر فوق اظهار کرد: آثار مورد پذیرش جشنواره همچون ادوار گذشته در چهار قالب شامل «کتاب پژوهشی»، «گزارش اختتام یافته پژوهش»، «رساله دکتری» و «پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد» است. آثاری که از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا پایان اسفند ۱۳۹۸ پایان یافته‌اند، می‌توانند در این دوره از جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: آثار علمی در این جشنواره در پانزده گروه علمی “اخلاق، ادیان و عرفان”، “تاریخ، جغرافیا و باستان‌شناسی”، “حقوق”، “زبان، ادبیات و زبان‌شناسی”، “علوم اجتماعی و علوم ارتباطات”، “علوم‌اقتصادی، مدیریت و علوم مالی”، “علوم تربیتی، روان‌شناسی و علوم ورزشی”، “علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و مطالعات منطقه‌ای”، “علوم قرآنی، تفسیر و حدیث”، “فقه و اصول”، “فلسفه، منطق و کلام”، “فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی و کتابداری”، “مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) ”، “مطالعات هنر و زیبایی‌شناسی” و “مطالعات میان رشته‌ای” دریافت می‌شوند. بخش بین‌الملل جشنواره نیز آثار مربوط به حوزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی را دریافت می‌کند.

بر اساس این گزارش، دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی، همچون ادوار گذشته در بخش ویژه جایزه به شخصیت‌های پیشرو علوم انسانی و اسلامی، پیشکسوت علوم انسانی و اسلامی، مترجم برتر، انجمن علمی برتر، نشریه علمی برتر و نظریه‌پرداز برتر اعطا خواهد شد.

تمامی پژوهشگران حوزه علوم انسانی و اسلامی می‌توانند با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس WWW.FARABIAWARD.IR آثار علمی خود را ثبت کنند.

میرزائی همچنین با بیان اینکه ثبت آثار در سامانه جشنواره در دو قالب حقیقی و حقوقی است، اظهار کرد: علاوه بر اینکه مولفان و پژوهشگران خود می‌توانند نسبت به ثبت آثار در سامانه اقدام کنند. ناشران، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، انجمن‌های علمی و گروه‌های علمی آموزشی و پژوهشی نیز چنانچه اثری را واجد شایستگی لازم می‌دانند، به معرفی و ثبت آثار پیشنهادی مبادرت ورزند و زمینه شناسایی آثار فاخر را فراهم کنند.

بر اساس اعلام وزارت علوم، جشنواره بین‌المللی فارابی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کمیسیون ملی یونسکو، دفتر منطقه‌ای و کمیسیون ملی آیسسکو، بنیاد ملی نخبگان و پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هر ساله برگزار می‌شود.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …