افتتاح آزمایشگاه آنالیز دستگاهی در سازمان زمین‌شناسی

آزمایشگاه آنالیز دستگاهی در سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، آزمایشگاه آنالیز دستگاهی سازمان زمین شناسی که امروز به بهره برداری رسید، مجهز به دستگاه‌های Ion chromatograghy جهت خوانش آنیون‌ها، Polarography جهت خوانش آرسنیک و همچنین دستگاه جذب اتمی با سیستم کوره برای اندازه‌گیری طلا شده است.

دکتر فرانک پورنوربخش، مدیر آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در حاشیه این مراسم با بیان این‌که از زمان تاسیس این سازمان توسط سازمان ملل در سال ۱۳۳۸ آزمایشگاه‌های آنالیز نمونه‌های معدنی نیز آغاز بکار کرد، گفت: طی این مدت دستگاه‌های آنالیز به‎ روز رسانی شد، ولی محیط آزمایشگاه‌ها بازسازی نشده بود.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر دستگاه‌های آنالیز نمونه‌های معدنی در یک سالن تجمیع شد، افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته بخش آنالیز که نیاز به اسید دارند، از بخش خوانش نمونه‌های ‌معدنی جدا شده که باعث آسیب کمتر به دستگاه‌ها و کارشناسان خواهد شد.

به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، مدیر آزمایشگاه‌های سازمان زمین شناسی، خاطر نشان کرد: سال گذشته ۱۰ هزار نمونه مواد معدنی در کل آزمایشگاه‌های سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور آنالیز شد که امید است با تجهیزات آزمایشگاهی جدید و نوسازی مکانی آن در هر ماه موفق به آنالیز یک‌هزار نمونه شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …