افتتاح کارخانه‌های جدید در سنگان، زمینه‌ساز توازن در زنجیره فولاد

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اشاره به برنامه افتتاح کارخانه‌های کنسانتره و گندله‌سازی سنگان اعلام کرده که افتتاح دو کارخانه جدید فرآوری سنگ آهن در سنگان، سبب تکمیل زنجیره تولید در این ناحیه و همچنین زمینه‌ساز ایجاد توازن در زنجیره تولید فولاد کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، خداداد غریب‌پور با اعلام این خبر که فردا (پنجشنبه) با فرمان رییس جمهوری، دو کارخانه جدید کنسانتره و گندله‌سازی در مجتمع معدنی سنگان افتتاح می‌شود، اظهار کرد:  فاز نخست کارخانه کنسانتره فولاد سنگان به ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن و همچنین کارخانه ۲.۵ میلیون تنی سیمیدکو ( صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد) که به تازگی تولید آزمایشی را آغاز کرده است، فردا  به طور رسمی با حضور سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت افتتاح می‌شوند. ضمن اینکه فاز دوم کارخانه فولاد سنگان به ظرفیت ۲.۵ میلیون تن نیز طی هفته‌های آتی افتتاح خواهد شد و کل ظرفیت کنسانتره فولاد سنگان را به پنج میلیون تن می‌رساند.

رییس هیات عامل ایمیدرو ضمن یادآوری اینکه طرح‌ها و کارخانه‌های فرآوری سنگان در زمان دولت فعلی با استراتژی ایمیدرو، از حالت رکود خارج و فعال شدند، گفت: با افتتاح این کارخانه‌ها، ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن به ۱۰.۱ میلیون و گندله سنگ آهن به ۱۲.۵ میلیون تن در “سنگان” می‌رسد.

غریب‌پور ادامه داد: بدین ترتیب در بهار “سال جهش” تولید شاهد ورود ظرفیت‌های جدید تولید در زنجیره فولاد در کشور شده‌ایم.  مشارکت بخش خصوصی سبب افزایش ظرفیت‌های تولید در سنگان شده است. طبق طرح کلانی که ایمیدرو آن را راهبری می‌کند، چشم‌انداز توسعه سنگان، ایجاد ظرفیت تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره و ۱۵ میلیون تن گندله سنگ آهن است که اکنون با این طرح‌های جدید، در بخش گندله‌سازی ۸۳ درصد و در بخش کنسانتره ۵۷ درصد از برنامه کلان مجتمع سنگان محقق شده است.

توسعه مناطق کم‌برخوردار در الویت ایمیدرو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ر ابطه با اشتغال منطقه سنگان، اظهار کرد: کارخانه کنسانتره فولاد سنگان ۵۰۰ شغل به طور مستقیم و 3000 شغل به طور غیرمستقیم ایجاد کرده است. همچنین کارخانه گندله‌سازی سیمیدکو نیز ۲۵۰ نفر شغل به طور مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به طور اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است. سرمایه‌گذاران این کارخانه کنسانتره، فولاد مبارکه و کارخانه گندله‌سازی فولاد خوزستان هستند.

رییس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه افتتاح کارخانه‌های جدید در سنگان زمینه‌ساز ارتقای سطح معیشت در منطقه کم‌برخوردار خواف و رشتخوار (استان خراسان رضوی) شده است، گفت: ایمیدرو هم‌راستا با سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، همواره توجه به این مناطق را در اولویت داشته و علاوه بر افزایش ظرفیت‌ها، به توسعه زیرساخت در جاده و ریل و همچنین امکانات رفاهی برای اهالی منطقه،‌ توجه کرده است. ساخت باند دوم جاده سنگان-خواف- تربت حیدریه از سال گذشته با حضور سرمایه‌گذاران آغاز شده و اقدامی در جهت توسعه زیرساخت‌ها و توجه به مسوولیت اجتماعی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …