افزایش ۸۵ درصدی فعالیت کامیون‌داران در روزهای کرونایی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان از افزایش ۸۵ درصدی جابجایی کالاهای اساسی و فعالیت کامیون‌داران در این زمینه در فروردین ماه امسال خبر داد و گفت: هیچ محدودیتی برای دادن سهمیه لاستیک به کامیون‌داران نداریم و کمبودی نیز در این زمینه وجود ندارد.

یوسف عابدینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصدجابجایی کالا و مسافر از طریق حمل و نقل جاده‌ای صورت می‌گیرد و استان هرمزگان با وجود بنادری مانند بندر عباس، بندر شهید رجایی، بندر باهنر و بندرلنگه یکی از اصلی ترین نقش ها را در این زمینه به ویژه ورود و خروج کالا ایفا می‌کند.

وی افزود: از اواخر سال گذشته شاهد کشتی‌های حامل کالاهای اساسی بندر شهید رجایی بودیم و از اواخر اسفند ماه پارسال شش فروند کشتی حامل گندم در بندر شهید رجایی پهلوگیری کرد که در این راستا بیش از ۳۹۴ هزار و ۴۰۰ تن گندم وارد کشور شده است. سه فروند کشتی دیگر نیز با وزن تقریبی ۲۰۷ هزار تن طی هفته و ماه جاری به کشور وارد می‌شود همچنین از اواخر اسفند ماه سال گذشته تاکنون دو فروند کشتی حامل شکر نیز با وزن تقریبی ۵۵ هزار تن در بندر شهید رجایی پهلو گیری کرده‌اند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان ادامه داد: در بازه زمانی مذکور بیش از هشت هزار و ۸۰۰ کامیون بالغ بر ۲۳۷ هزار و ۱۳۵ تن گندم را از بندر شهید رجایی به مقصد استان‌های مختلف حمل کردند و این به غیر از فعالیت کامیون‌داران در حوزه شکر و دیگر کالاهای کشاورزی، بهداشتی و ضروری است. این آمارها نشان می‌دهد که در فروردین ماه امسال ۸۵ درصد فعالیت کامیونداران و جابجایی کالاهای اساسی نسبت به فروردین ماه سال گذشته بیشتر شده است.

عابدینی با اشاره به اینکه طی دو ماه گذشته هیچ گزارشی از ابتلاء رانندگان کامیون به ویروس کروان نداشته ایم، اعلام کرد: برای حمایت از کامیونداران نوبت مجازی را راه اندازی کرده ایم و سالن‌های اعلان بار نیز به فضاهای باز منتقل شده و ضمن غربالگری همه رانندگان سطوح تماس آن‌ها در پایانه بار این استان به صورت مستمر ضدعفونی و گندزدایی می کنیم. از سوی دیگر نیز اپلیکیشنی در دست راه اندازی داریم تا بتوانیم اعلان بار را نیز حذف کنیم و رانندگان بتوانند از طریق اپلیکیشن، بار دلخواه خود را انتخاب کنند.

وی گفت: از دیگر اقدامات انجام شده برای حمایت از کامیون‌داران این است که آن‌ها می‌توانند بدون محدودیت به دفاتر اداره کل راهداری در پایانه‌های بار مراجعه کنند و ضمن دریافت حواله لاستیک، از آن بهره‌مند شوند و در حال حاضر هیچ کمبود و محدودیتی در زمینه لاستیک نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …