اقدامات اتاق بازرگانی برای مقابله با کرونا

عضو اتاق بازرگانی ایران سه اولویت فوری و مهم این اتاق در مقابله با آثار اقتصادی کرونا را تشریح کرد.

فرزین فردیس در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در حوزه واردات کالا و محصولاتی که در مبارزه با کرونا اهمیت دارند، ما دو سیاست عمده را پیگیری می‌کنیم؛ نخست بحث واردات کالاهایی است که از قبل سفارش آنها نهایی شده و در آستانه ورود به کشور قرار داشته‌اند. این کالاها ممکن است در فرایند اجرایی گمرک بوده یا درگیر مسائلی همچون تامین ارز بوده باشند که اتاق تلاش کرده با پیگیری‌های لازم، شرایط را برای وارد شدن آنها به کشور فراهم کند.

وی افزود: در حوزه دوم نیز تلاش ما این است که با استفاده از ارتباطات و توانایی‌های فعالان بخش خصوصی، نیازهای کشور در حوزه مقابله با این ویروس را تجمیع کرده و در قالب واردات عمده به کشور وارد کنیم تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید. در هر دو حوزه مذاکرات با دستگاه‌های دولتی آغاز شده و کار با جدیت دنبال می‌شود.

فردیس ادامه داد: اولویت سوم مربوط به صادرات است. با توجه به اهمیت حفظ صادرات غیرنفتی و محدودیت‌هایی که در روزهای اخیر به دلیل ویروس کرونا در برخی مرزهای زمینی به وجود آمده، اتاق‌های بازرگانی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند که این مرزها باز بمانند زیرا از سویی کشور نیاز به تداوم صادرات دارد و از سوی دیگر بخشی از محصولات صادراتی ما فسادپذیر هستند و نمی‌توان آنها را طولانی مدت نگه داشت.

عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه امروز تعداد مرزهای زمینی باز کشور کاهش یافته است، بیان کرد: در مرزهایی که همچنان فعالیت می‌کنند نیز اتاق بازرگانی تلاش کرده سهم خود را ادا کند و با انجام مذاکره و کمک به ضدعفونی مرزها، راه صادرات باز باقی بماند.

فردیس درباره آخرین اقدامات انجام شده در قالب پویش نفس اتاق بازرگانی برای مقابله با کرونا نیز توضیح داد: با راه اندازی این پویش، تمام اتاق‌های بازرگانی کشور بسیج شده‌اند که متناسب با امکانات و شرایط خود به کادر درمان و ستاد مقابله با کرونا کمک کنند. این کمک‌ها در سطوح مختلف انجام شده و ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای مثال اتاق گرگان ۲۵ دستگاه ونتیلاتور برای بیمارستان‌های این استان تهیه کرده است یا اتاق‌های فعال در استان‌های خوزستان و هرمزگان تجهیزات مورد نیاز کادرهای درمان و بیمارستان‌ها را تهیه کرده و در اختیار آنها گذاشته اند. در سایر اتاق‌ها نیز برنامه ریزی به همین شکل ادامه دارد. اتاق تهران با توجه به ظرفیت بالاتری که داشته، در کنار تهران به سایر استان‌ها نیز توجه کرده و بخشی از این کمک‌ها از تهران به گیلان به عنوان یکی از استان‌های درگیر با کرونا ارسال شده است و این روال ادامه خواهد داشت.

فردیس خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی تلاش خود را می‌کند که تمام ظرفیت خود برای حمایت از مردم و مقابله با کرونا را فعال کند. البته ما در این حوزه تخصیص امکانات را به با توجه به نیازها و برنامه‌های اعلام شده، اجرایی خواهیم کرد و امیدواریم با این همکاری‌ها، کرونا هرچه سریع‌تر متوقف شود.

به گزارش ایسنا، اتاق بازرگانی ایران پس از شیوع کرونا در کشور با راه اندازی پویش نفس، از اتاق‌های سراسر کشور خواسته تا با حضور در صحنه، مقابله با کرونا را سرعت دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …