الگوهای نوین جهت برطرف کردن نیازهای کشور از دستاوردهای جهاد دانشگاهی است

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار شهرستان سیب‌وسوران سیستان وبلوچستان گفت: مهم‌ترین دستاورد جهاددانشگاهی، در کنار همه خدمات ارزنده‌ای که به مردم و نظام اسلامی کرده، «فرهنگ و مدیریت جهادی» است. تربیت نیروی انسانی کارآمد، متخصص و مدبر و همچنین معرفی الگوهای نوین از کار و تلاش جهت برطرف کردن نیازهای کشور حقیقتاً یک دستاورد ارزشمند به‌شمار می‌رود.

مجیب حسنی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و اشتغال دانش‌آموختگان دستاوردهای ارزشمندی داشته که اجرای ده‌ها طرح شاخص ملی در حوزه دانشگاهی، پروژه‌های تحقیقاتی مختلف و برگزاری دوره‌های تخصصی و فراگیر آموزشی از جمله این دستاوردهاست.

وی ادامه داد: تربیت مدیران توانمند، اهتمام در ایجاد گروه‌های پژوهشی و همچنین راه‌اندازی مراکز خدمات تخصصی جهت رفع نیازهای در حوزه‌ سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز از جمله خدمات این نهاد انقلابی در استان سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهادی علمی و پژوهشی، متشکل از گروهی پژوهشگر و متخصص ظرفیت شناسایی نیازهای جامعه را دارد، افزود: تعداد قابل توجهی مقالات علمی با منابع معتبر در نشریات و مجلات علمی و پژوهشی پذیرفته شده دانشگاهی و همچنین موفقیت‌های غرورآمیز پژوهشگاه‌هایی چون رویان در بحث سلول‌های بنیادی و صدها موفقیت تحقیقی و علمی دیگر نتیجه بینش انقلابی این نهاد است.

حسنی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی را می‌توان یکی از برجسته‌ترین نهادهای انقلابی دانست که با تلاش‌های جهادی در تولید و تبدیل ایده‌های علمی به فناوری و تجاری‌سازی ایده‌ها سنجیده و موفق عمل کرده است. از دیگر شاخص‌های تمایز جهاد دانشگاهی می‌توان توجه این نهاد به تنوع در هر منطقه و استان به اقتضای مناطق، چالش‌ها و ظرفیت‌های موجود اشاره کرد.

وی گفت: جهاددانشگاهی در حقیقت نهادی پژوهشی، علمی و انقلابی بر پایه دانش‌ است که رسالت آن برقراری ارتباط مؤثر بین جامعه و دانشگاه است و خدمات ارزنده آن طی این سال‌ها مشهود و قابل توجه بوده است.

فرماندار سیب‌ و سوران در خصوص اولویت واگذاری مأموریت‌های جدید به جهاددانشگاهی، بیان کرد: تخصص، تعهد و آگاهی جهاد دانشگاهی از ظرفیت‌های موجود منطقه و چالش‌های پیش رو و توانایی و استعداد آن، این انتظار را ایجاد می‌کند تا هرچه بیشتر در زمینه شناسایی ریشه معضلات موجود و ارائه راهکارهای اصولی، منطقی و سنجیده جهت حل این مشکلات گام بردارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: پژوهشگران جهاد دانشگاهی می‌توانند با استفاده از استعدادها و ظرفیت نیروی انسانی استان و ارائه طرح‌های قابل اجرا و شناسایی کاستی‌ها، زمینه‌های رشد جامعه را فراهم کنند و سبب افتخار شوند. البته باعث خشنودی است که جهاد دانشگاهی در هر عرصه‌ای که امکان خدمت‌رسانی وجود داشته، دریغ نکرده و به‌صورت پیشگام وارد عرصه شده و بهره‌های بسیار زیادی را به مردم و جامعه رسانده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …