«الگوی سفر» پیشنهاد شد

کمیته «گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» به دنبال آغاز ترددهای بین‌استانی از ابتدای اردیبهشت‌ماه، اعلام کرد: الگوی «سفر منفرد و هوشمند» بر مبنای رعایت کامل پروتکل الزامات بهداشتی و حفظ سلامت هموطنان، به ستاد ملی مدیریت کرونا پیشنهاد شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سومین جلسه «کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» به ریاست «ولی تیموری» ـ معاون گردشگری و «دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا» ـ با حضور تمام نمایندگان دستگاه‌های عضو در محل معاونت گردشگری تشکیل شد. در این نشست اعضا ضمن تشریح گزارشی از اقدامات انجام‌شده، به بررسی آخرین وضعیت کسب‌وکارهای مرتبط با ماموریت کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی پرداخته و پیشنهاداتی را برای طرح در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا آماده و ارائه کردند.

بر این اساس، معاون گردشگری با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر آغاز تردد بین استان‌ها از ابتدای اردیبهشت‌ماه و ضرورت توجه هوشمندانه به ابعاد اقتصادی این بیماری به موازات رعایت کامل الزامات بهداشتی، اظهار کرد: تمهید مقدمات و شرایط لازم برای سفرهای ضروری و کاری مردم از قبیل تهیه بلیت و مراکز اقامتی مجاز در شرایط جدید پیش‌آمده، به طور حتم به روند مدیریت بیماری کرونا در کشور کمک خواهد کرد.

تیموری با بیان این‌که «سفر انفرادی و هوشمند» با توجه به شرایط جامعه، الگوی مناسبی برای پاسخگویی به این نیاز مردم است، افزود: به هر حال فردی که برای گذران امور شخصی یا شغلی ناگزیر به سفر است،  باید خدمات استاندارد و تحت نظارتی را دریافت کند.

او یادآور شد: مغفول ماندن آثار و تبعات اقتصادی کرونا در شرایط خاص کشور، صدمات و لطمات به مراتب بیشتری از تبعات بهداشتی می‌تواند به دنبال داشته باشد.

مراکز اقامتی از فهرست مشاغل پرخطر خارج شود

دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی در ادامه با ارائه گزارشی از آخرین پیگیری‌های به عمل آمده در کمیته بررسی آثار اقتصادی بیماری کرونا برای حمایت از کسب وکارهای موضوع ماموریت کمیته، از نهایی شدن دستورالعمل پرداخت تسهیلات بانکی و ابلاغ قریب‌الوقوع آن به دستگاه‌ها، ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ارائه خدمات گردشگری منفرد و هوشمندانه به فعالان گردشگری، فراهم شدن بازدیدهای مجازی از بیش از شش هزار جاذبه مهم گردشگری، متوقف نشدن فعالیت‌های اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و آموزش گردشگری، تشدید نظارت‌های تخصصی بر مراکز گردشگری همزمان با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا برای آغاز تردد بین استان‌ها خبر داد.

تیموری همچنین گفت: وزارت گردشگری از مراجع ذی‌ربط خواسته فهرست مراکز کسب‌وکار پر خطر را بازبینی و تجدیدنظر کنند  و مراکز اقامتی دارای مجوز از این وزارتخانه از آن فهرست خارج شود.  

در این نشست فهرست ده‌گانه‌ای از پیشنهادات کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی تهیه و برای تایید و ارسال به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان رییس کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا قرار گرفت.

در نشست کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مسؤولان مرتبط به عنوان نمایندگانی از وزارت ورزش و جوانان، وزارت راه و شهرسازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم و تحقیقات، وزارت آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و پلیس اماکن عمومی ناجا، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و معاونت‌های تخصصی تابعه وزارت گردشگری حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …