انتشار جستارهایی درباره مهاجرت و مفهوم خانه

کتاب «نقشه فقط بخشی از داستان است» با عنوان فرعی «نوزده جستار درباره مهاجرت، خانواده و مفهوم خانه» با ترجمه محمود قلی‌پور منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب که در آن ۱۹ نویسنده‌ مهاجر از مناطق مختلف جهان با جستارهای‌شان در مورد این مفاهیم سخن می‌گویند در ۲۰۸ صفحه و با قیمت ۴۰هزار تومان توسط نشر خزه منتشر شده است.

۱۹ نویسنده مهاجر این مجموعه عبارتند از: ویکتوریا بلانکو(مکزیک)، جمیله عثمان(سومالی)، دیپتی کاپور(هند)، کنچی اوزور(نیجریه)، لوران الوان(سوریه)، استف ونگ کن(آمریکا)،  سینله بارنس(فیلیپین)، نور نسرین ابراهیم(پاکستان)، کریستال ای. سیتال(ترینیداد و توباگو)، شارن تیلور(جامائیکا)، سورایا ممبرنو(نیکاراگوئه)،  نینا لی کومس(ژاپن)، کامنا موداگونی(هند)، نادیا اوئوسو(تانزانیا)، جنیفر اس. چنگ(چین)، نینا پولاری(فنلاند)، ناتالیا سیلوستر(پرو)، بیکس گابریل(هند) و پروچیستا خاکپور(ایران).

بر اساس معرفی کتاب «نقشه فقط بخشی از داستان است» توسط ناشر، جستارهای این ۱۹ نویسنده پیش‌تر به درخواست نشریه «کتپلت» نوشته شده و در این نشریه به چاپ رسیده‌اند. سپس توسط نیکول چانگ و منسا دماری که از گردانندگان کتپلت هستند، گردآوری و ویرایش شده‌اند و کتاب «نقشه فقط بخشی از داستان است» را شکل داده‌اند.

آر. او. کاون، نویسنده‌، درباره این کتاب گفته است: مجموعه‌ای عظیم و زیرکانه که سؤالاتی درباره‌ هویت و تعلق را مطرح می‌کند. این کتاب به حاشیه‌ها، ایده‌ خانه، مهاجرت و مرز خشونت‌ها می‌پردازد اما به حدی وسیع و بزرگ است که نمی‌توان آن‌ها را حتی در این واژگان خلاصه کرد. خلاصه کردنش در چند واژه ساده‌لوحانه و مخرب است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …