انتشار کتاب‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی

کتاب‌های «از آدم‌ها به آدم‌ها» نوشته شکرالله علیدوست لسکوکلایه «زحل»، «تاریخ پنج‌هزارساله‌ بدهی» نوشته دیوید گریبر با ترجمه مصطفی آقایی، «جامعه‌ صنعتی و آینده آن» نوشته تئودور کازینسکی با ترجمه مصطفی آقایی و «تجزیه و تحلیل المان محدود و تجربی کشش عمیق» نوشته محمد نصراله‌زاده منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، کتاب «از آدم‌ها به آدم‌ها» نوشته شکرالله علیدوست لسکوکلایه «زحل» در ۲۲۲ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۵هزار تومان توسط انتشارات دهکده هوسم منتشر شده است. 

نوشته پشت‌ جلد کتاب: در گیرودار زندگی‌اش موفق به حل مشکل بنیادی خود با اکثر آدم‌ها نشد! به ناچار شکایتی مکتوب از آدم‌ها به آدم‌ها برد، چون اعتقاد داشت: 

– آنان که از حق خود می‌گذرند، یا بزرگ و پرقدرت هستند یا ضعیف و زبون. 

– هدف‌های محدود حیات، قدرت تفکر را از انسان می‌گیرد. 

– جایی که زور هست، عقل را در آن راهی نیست. 

– در جهانی که قدم به قدم آن آدم هست، گاهی برای بعضی‌ها قحطی آدم است. 

– …

همچنین «تاریخ پنجهزارساله‌ بدهی» نوشته دیوید گریبر با ترجمه مصطفی آقایی در ۶۷۲ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۹۸هزار تومان توسط همین نشر منتشر شده است. 

نوشته پشت‌ جلد کتاب: بحث درباره بدهی حداقل پنج‌هزار سال قدمت دارد. 

طی بخش اعظم تاریخ بشری – حداقل تاریخ دولت‌ها و امپراتوری‌ها – به اکثریت انسان‌ها گفته شده که بدهکارند. مورخان، به خصوص مورخان ایده‌ها، به طرز غریبی نسبت به بررسی تبعات انسانی این بدهکاری‌ها بی‌رغبت بوده‌اند، به ویژه با در نظر داشتن اینکه چنین موقعیتی – بیش از هر موقعیت دیگر – خشم و کینه پیوسته ایجاد کرده است. 

حال اگر به تاریخ بدهی نگاهی بیندازیم، نخستین چیزی که کشف خواهیم کرد سردرگمی اخلاقی ژرف است. آشکارترین تظاهر این سردرگمی آن است که تقریبا همه جا، می‌بینیم که اکثر انسان‌ها هم‌زمان باور دارند که: 

۱. پرداخت پولی که یک نفر قرض گرفته، موضوع اخلاقی ساده است. 

۲. هر کس به پول قرض دادن اشتغال داشته باشد…

کتاب «جامعه‌ صنعتی و آینده آن» نوشته تئودور کازینسکی با ترجمه مصطفی آقایی در ۱۶۱ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۰ هزار تومان توسط نشر یادشده منتشر شده است.

نوشته پشت‌ جلد کتاب: تئودور کازینسکی در سال ۱۹۹۵ چندین نامه برای برخی از قربانیان سابق خود فرستاد و در آن‌ها اهدافش را شرح داد و مطالبه کرد که اثر ۳۵ هزار کلمه‌اش با نام «جامعه‌ صنعتی و آینده آن» را کلمه‌به‌کلمه در یکی از روزنامه‌ها یا مجلات پرمخاطب چاپ کنند… او در بخش مقدمه نوشته‌اش آورده است که: 

انقلاب صنعتی و تبعات آن برای نژاد بشر یک فاجعه بوده است. امید به زندگی برای کسانی که در جوامع «پیشرفته» زندگی می‌کنند بالا رفته، اما جامعه بی‌ثبات و زندگی از رضایت تهی شده، آدمیزاد در معرض بی‌آبرویی قرار گرفته و عذاب روانی همه‌جایی شده و …

همچنین کتاب «تجزیه و تحلیل المان محدود و تجربی کشش عمیق» نوشته محمد نصراله‌زاده در ۱۷۶ صفحه با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه با قیمت ۵۰هزار تومان توسط نشر دهکده هوسم منتشر شده است. 

نوشته پشت ‌جلد کتاب: شکل‌دهی ورق‌های فلزی یکی از مهم‌ترین روش‌های تولید بوده که امروزه در صنایع مختلف از جمله تولید قطعات صنعتی، لوازم اداری و خانگی، بدنه اتومبیل، قطعات هواپیما و … کاربرد بسیاری پیدا کرده است. 

بسیاری از لوارم و محصولات فلزی که در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم به‌وسیله فرایند شکل‌دهی ورق تولید شده‌اند…

کتاب «تجزیه و تحلیل المان محدود و تجربی کشش عمیق» تالیف محمد نصراله‌زاده و نتیجه دو سال تلاش و تحقیقات علمی و پژوهشی وی در مقطع کارشناسی ارشد مکانیک در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران است. ایشان در حال حاضر دانشجوی دکترای مکانیک در داشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بوده و به کار تدریس در موسسات و مراکز آموزشی مرتبط با رشته مکانیک مشغول است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …