«اژدهای خوش‌اقبال» منتشر شد

کتاب «اژدهای خوش‌اقبال»، تازه‌ترین اثر از مجموعه داستان‌های کوتاه برگزیده جایزه اُ. هنری (۲۰۱۸) منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این مجموعه که دربرگیرنده ۱۳ داستان کوتاه است با ترجمه علی فامیان در انتشارات کتاب نیستان راهی بازار شده است. 

در معرفی ناشر از  مجموعه آمده است: داستان‌های این مجموعه به گفته سرویراستار فرصتی است برای یادآوری این واقعیت که تنوع آدم‌ها، ماجراها و احساسات بی‌انتهاست.

داستان‌های این کتاب با توجه به زمانه تالیف و انتشار خود روایت‌هایی دست اول و تامل‌برانگیز از روابط انسانی در سال‌های اخیر در نقاط مختلف جهان بازگو می‌کند. نویسندگان حاضر در این کتاب با وجود این‌که داستان‌هایشان برای نخستین بار در کانادا و آمریکا و در یکی از نشریات این منطقه منتشر شده، اما راوی قصه‌هایی هستند که مخاطب خود را به مناطق مختلف جهان از ایتالیا تا ژاپن می‌برند. این اتفاق از سویی نشان از بی‌مرزی در ساختار فکری و زیستی جهان مدرن دارد و از سوی دیگر نمایشی است از این مساله که داستان نیز به عنوان ابزاری برای بازگوکردن پیام‌ها و منویات فکری انسان، در ساختار مرزی و جغرافیایی خاصی نمی‌گنجد. داستان همچون یک رسانه در هر نقطه‌ای از جهان می‌تواند مخاطبانی متنوع از نظر زبانی و ادراکی داشته باشد

از سوی دیگر داستان‌های این مجموعه در سال‌های اخیر بیش از پیش از موقعیت‌های انتزاعی و صرفا داستانی خارج و به داستان‌هایی با شانیت اجتماعی فلسفی و رخ داده در موقعیت‌هایی معمولی و قابل لمس مبدل شده است. آن‌چه در این مجموعه نیز خود را به خوبی نشان داده است توجه به همین مساله است. استفاده صحیح از فضای شهری و خلق نکردن گوشه‌ای دنج و رویایی و انسان‌هایی عجیب که شاید در مسیر زندگی هیچ کدام از شخصیت‌های مخاطب کتاب قرار نگیرند هنر اصلی نویسندگان این مجموعه است. کتاب «اژدهای خوش اقبال» به طور مشخص سعی کرده چنین کارکردی داشته باشد: روایتی معمولی از اتفاقاتی نه چندان معمولی و بازخوانی چرایی حرکت در مسیری که به چنین رخدادی منجر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …