بازار کار انگلیس در شرایط مطلوب باقی ماند

با وجود پیامدهای کرونا، نرخ بیکاری انگلیس زیر چهار درصد باقی ماند.

به گزارش ایسنا، مرکز آمار انگلیس اعلام کرد که شمار بیکاران این کشور در سه ماهه منتهی به می با ۵۰۰۰ نفر کاهش به یک میلیون و ۳۳۵ هزار نفر رسید، نرخ بیکاری نیز بدون تغییر نسبت به ماه قبل درسطح ۳.۹ درصدی باقی ماند. اگر چه نرخ بیکاری دومین اقتصاد بزرگ اروپا هنوز از کمترین سطح خود در ۴۵ سال اخیر فاصله دارد اما این رقم کمتر از نرخ ۴.۲ درصدی است که پیش تر پیش بینی شده بود به ثبت برسد. به گفته کارشناسان، اصلی ترین عامل موثر بر نرخ بیکاری انگلیس طی این مدت مربوط به تعدیل نیرو برخی شرکت ها در نتیجه شیوع کرونا بوده است.  

طی این مدت شمار شاغلان انگلیسی ۱۲۶ هزار نفر کمتر شده و به ۳۳ میلیون و ۱۸ هزار نفر رسیده است.  نرخ اشتغال نیز که نسبت جمعیت شاغل به کل جمعیت سنی مناسب برای کار کردن را اندازه می گیرد به ۷۹.۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

متوسط نرخ بیکاری انگلیس در بازه زمانی ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۹ معادل ۶.۹۵ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به فوریه ۱۹۸۴ با ۱۲ درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۱۹۷۳ با ۳.۴ درصد بوده است.

از سوی دیگر مرکز آمار هلند اعلام کرد که شمار بیکاران این کشور تا پایان ماه  ژوین  با ۷۴ هزار نفر افزایش به ۴۰۴ هزار نفر رسید تا بدین ترتیب نرخ بیکاری با ۰.۴ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به سطح ۴.۳ درصدی برسد که بالاترین نرخ بیکاری این کشور از دسامبر ۲۰۱۷ تاکنون بوده است. نرخ بیکاری هلند تا پیش از کرونا برای مدت ها در زیر سطح چهار درصد باقی مانده بود. 

متوسط نرخ بیکاری هلند در بازه زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۲۴ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به فوریه ۲۰۱۴ با ۷.۹ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به دسامبر۲۰۱۹ با ۳.۲ درصد بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …