بازگشت گردشگران روس به ترکیه

گروهی از گردشگران روس پس از مدت‌ها تعلیق پروازهای روسیه به ترکیه وارد این کشور شدند تا صنعت گردشگری این کشور به وضعیت پیش از همه‌گیری کرونا نزدیک‌تر شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، هزاران گردشگر روس روز سه‌شنبه وارد ترکیه شدند تا امیدواری مقام‌های ترکیه برای احیای گردشگری را افزایش دهند. پیش‌تر «مسکو» به مدت دو ماه پروازها را به دلیل نگرانی‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا به تعلیق درآورده بود.

امیدواری‌ها برای احیای گردشگری ترکیه با وجود واکسیناسیون و کاهش چشم‌گیر شمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا جان گرفته است.

نخستین پرواز از مبدا «مسکو» با ۱۳۲ مسافر  به مقصد «آنتالیا» به زمین نشست. بر اساس گزارش «خبرگزاری آناتولی» پیش‌بینی شده بود در روز سه‌شنبه ۴۴ هواپیما حامل حدود ۱۲۰۰۰ روس به آنتالیا برسند.

به گفته مسوولان در هفته‌های اخیر آمار رزرو هتل‌ها در ترکیه توسط گردشگران روس و همچنین گردشگران آلمانی امیدوارکننده بوده است.

سال گذشته حدود ۲.۱۳ میلیون گردشگر روس از ترکیه بازدید کردند. با این حال در سال ۲۰۱۹ آمار گردشگران روس در ترکیه ۷ میلیون نفر اعلام شده بود. شمار گردشگران آلمانی در ترکیه نیز که در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵ میلیون نفر گزارش شده بود در سال گذشته به ۱.۱ میلیون نفر کاهش پیدا کرد.

در پانزدهم آوریل روسیه اغلب پروازها به ترکیه را به حالت تعلیق درآورد و هفته گذشته اعلام کرد این پروازها از ۲۲ ژوئن از سر گرفته خواهند شد.

یکی از کارشناسان حوزه گردشگری ترکیه پیش‌بینی می‌کند پس از اواسط جولای می‌توان انتظار حضور گردشگران بریتانیایی و افزایش پیدا کردن فصل گردشگری تا ماه نوامبر را داشت اما احیای کامل صنعت گردشگری به فرصت بیشتری احتیاج دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …