با این گزارش مهمان پادشاه نروژ شوید

«اسلو» پایتخت «نروژ» در قرن یازدهم میلادی توسط امپراتور هارالد هاردروه تأسیس شد. در زمان های قدیم، این شهر چندین بار سوخت اما هر بار قوی تر از گذشته ظاهر شد. برای رسیدن به این شهر حوزه اسکاندیناوی، از سمت مرکز اروپا، از آن جاده هایی رد می شوید که قبلا در تلویزیون دیده و هوس کرده بودید که روزی از آن گذر کنید؛ جاده هایی که مانند پل از فراز آب دریا رد می شوند و رنگ های آبی و سبز دو طرف آن ها را احاطه کرده است.

به گزارش ایسنا، اسلو درواقع در شمالی ترین انتهای اوسلوفورد قرار دارد و حدود ۴۰ جزیره بزرگ و کوچک را در محدوده خود شامل می شود. آب و هوای منطقه، معتدل و مرطوب است. از این رو، از آنجا که هوا در اسلو دلپذیر است، گردشگران در طول سال از پایتخت نروژ دیدن می کنند. نروژ هرچند عضو اتحادیه اروپا نیست اما در حوزه شینگن قرار دارد؛ هرچند واحد پولش هم به جای یورو، کرون نروژ است.

بیشتر اسلو از جنگل تشکیل شده است. این شهر هرچند پایتخت یک کشور است اما جنگل گسترده دست نخورده، هسته شهری را احاطه کرده است. این جنگل که به نام اسلوماکارا شناخته می شود، در برابر اکثر اشکال توسعه محافظت می شود و دربرگیرنده گونه هایی از جمله سیاه گوش، گرگ و گوزن است. ممکن است نروژ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت و گاز در جهان باشد، اما پایتخت سبز اروپا برای سال ۲۰۱۹ نیز شناخته شده است. بر این اساس، در آخر هفته ها، افراد محلی برای پیاده روی در تابستان و اسکی پیمایی در زمستان، به مسیرهای پیاده روی جنگل اطراف شهر می روند.

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این شهر این است که جایزه صلح نوبل هر ساله در اسلو اهداء می شود.

نمای بیرونی ساختمان محل اهداء جایزه صلح نوبل

جایزه صلح نوبل در این سالن اهداء می شود

اسلو در سال ۱۹۵۲ میزبان بازی های المپیک زمستانی بود. نروژ با ۱۶ مدال در صدر جدول مدال ها قرار گرفت که از این میان ۷ مدال، طلا بود. ایالات متحده آمریکا و فنلاند در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

در حالی که مرکز شهر و بیشتر مناطق مسکونی در سرزمین اصلی نروژ قرار دارد، اسلو بسیاری از جزایر را در محدوده شهر خود جای داده است. تعدادی از این جزیره ها را از طریق کشتی مسافری که یک بار در ساعت در فصل شلوغ تابستان اجرا می شود، می توان دید. بسیاری از افراد محلی، کلبه های کوچکی در جزیره ها دارند که یا آنها اجاره می دهند، یا تعطیلات ژوئیه خود را در آنجا می گذرانند.

یکی از ویژگی های اسلو در تابستان این است که نزدیک نیمه شب هم آفتاب در کوی و برزن آن حضور دارد. این وضعیت در زمستان، برعکس می شود.

تابش خورشید بر ساختمانی در اسلو در ساعت 23 یک روز تابستانی

رنگ و روی خیابانی در اسلو، ساعت حدود نیمه شب در تابستان

نقطه ساحلی در دل شهر

نقطه ساحلی در دل شهر

ساختمان تئاتر ملی

اسلو انواع و اقسام موزه را در خود دارد؛ مهم‌ترینش موزه ملی اسلو که آثار گرانبهایی چون تابلو «جیغ» ادوارد مونش در آن نگهداری می‌شود و به‌نمایش گذاشته شده است.

پارک ساحلی در دل شهر

یکی از جاذبه های گردشگری اسلو، کاخ پادشاه نروژ است. این کاخ در دل پارکی قرار دارد که ورود به آن مجاز است. درواقع هر فردی می تواند به حیاط کاخ شاه هارالد پنجم وارد شود و در اطراف ساختمان محل اقامت او قدم بزند.

حیاط کاخ پادشاه نروژ

مانند دیگر شهرهای اروپای شمالی، در اسلو نیز دوچرخه سواری رونق دارد

مجسمه ساخته شده با مواد اولیه بازیافتی در مرکز شهر

حس خوب در پایتخت ساحلی

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …