با همکاری های علمی بین ایران و اتریش میسر می شود: کمک به جوامع محلی در حوزه اشتغال

هیات همراه وزیر امورخارجه اتریش صبح امروز یکشنبه چهارم اسفندماه از دانشگاه علم و فرهنگ دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار معاون فرهنگی سفیر اتریش، خاطرنشان کرد: نخستین سوالی که به ذهن خطور می کند، این است که اتریش قرار است چه نوع همکاری با ایران داشته باشد. شاید اینگونه به نظر برسد که چون ایران کشوری است با وسعتی چندین برابر وسعت کشور اتریش، نمی توانیم در این راستا کاری از پیش ببریم.  اما تاریخ بیانگر آن است که اتریش همواره نقش مثبتی در همکاری با ایران ایفا کرده و اکنون هم ما باید به این نقش مثبت ادامه دهیم.

الکساند ریگر تاکید کرد: تاریخ چندهزارساله ایران نشان داده که مردم این کشور در کنار فعالیت های فرهنگی شاخص، نگاهی پیشرو به علم داشته اند. از این روست که امروزه نقش آموزش و فراگیری علم در بین جوانان ایرانی از اهمیت بسزایی برخوردار است. درهمین راستا یکی از اهداف مهم همکاری های بین ایران و اتریش کمک به نهادهای مردمی و جوامع محلی در حوزه اشتغال است.

وی ادامه داد: همکاری های میان Imc و دانشگاه علم و فرهنگ در راستای تبادل دانش است و در این مسیر توانسته ایم قطب آموزش گردشگری را در این دانشگاه ایجاد کنیم. چراکه، گردشگری برای ما مقوله مهمی است.

معاون فرهنگی سفیر اتریش اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ ایران در می یابیم که در کنار آثار ارزشمند تاریخی هزاره های قبل، در دوران جدید هم آثار و پتانسیل هایی وجود دارد که در حوزه گردشگری مفید است. ضمن اینکه طبیعت ایران به عنوان یک پتانسیل قوی در حوزه گردشگری، این کشور را متمایز کرده است.

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی نیز در ایران پتانسیل های بالایی وجود دارد، افزود: سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران این است که در کنار نگاه به حفظ میراث تاریخی، امکان اشتغالزایی برای جوانان ایرانی را نیز فراهم کند.

وی با اشاره به پتانسیل های صنعت گردشگری گفت: از آنجا که بخش گردشگری از تحریم ها مستثنی است فکر می کنیم با فعال کردن این بخش مشکلات ارزی کشور ایران مرتفع خواهد شد.

الکساندر ریگر اذعان داشت: از این رو، بخش فرهنگی سفارت اتریش وارد حوزه گردشگری شده است. چرا که معتقدیم مهمترین راه برداشتن مشکلات بین انسان ها ،گردشگری است. همچنین با گسترش گردشگری، نگاه منفی که در سطح جهان نسبت به ایران وجود دارد، اصلاح خواهد شد.

معاون فرهنگی سفیر اتریش تصریح کرد: با توجه به اینکه اتریش در زمره 12 کشور برتر از نظر گردشگری است و در این سال ها تجربه خوبی اندوخته و پیشرفت های خوبی داشته است، در صددیم این دانش را به ایرانیان نیز انتقال دهیم.

وی در ادامه ، بحث اشتغالزایی در جوامع محلی را یکی دیگر از اهداف این تعامل دانست و گفت: موضوع آموزش راهنمایان طبیعت گردی مقوله ای است که می تواند کمک شایانی به این حوزه کند.

ریگر خاطرنشان کرد: از دیگر نقاط قوت این دانشگاه وجود پارک ملی علوم و فناوری ها نرم و صنایع فرهنگی است که می توانیم از حضور استارت آپ ها و جوانان تحصیلکرده در این انتقال تجربه استفاده کنیم. ضمن اینکه در سمپوزیوم توسعه گردشگری پایدار شاهد آن بودیم که انتقال تجربه در حوزه توسعه پایدار از اتریش به ایران موفقیت آمیز بود.

اشتغال دانش بنیان ومنفعت جوامع محلی دغدغه ماست

در ادامه رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با بیان اینکه با برگزاری سمپوزیوم توسعه گردشگری پایدار، توانستیم مسیر خوبی در همکاری های بین دانشگاه علم و فرهنگ و دانشگاه IMC ایجاد کنیم،گفت: امیدوارم در آینده نیز بتوانیم انتقال دانش و تجربیات بین دو کشور را همچنان ادامه دهیم.

وی با اشاره به خروجی سمپوزیوم بین المللی مشترک بین ایران و اتریش گفت: یکی ازدستاورد این همکاری مشترک ایجاد و راه اندازی استارت آپ DPL با هدف گسترش و آموزش گردشگری ماجراجویانه با رویکرد فرهنگی بوده است.

سید سعید هاشمی در رابطه با فعالیت های این دانشگاه در راستای تربیت دانشجو در رشته گردشگری، افزود: بسیار برایمان حائز اهمیت است که دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، وارد فضای کار شوند و هدف گذاریمان نیز بر همین اساس بوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه علیرغم اینکه ایران از ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است، گفت: همواره گفته شده گردشگری شامل تحریم ها نمی شود، اما این موضوع صددرصدی نیست. چراکه نگاه رسانه های بیگانه به مجموعه کشور به گونه ای بوده که مخاطبان گمان می کنند ایران در حوزه گردشگری با چالش ها و مشکلات اساسی از نظر جذب گردشگر مواجه است.

سید سعید هاشمی تصریح کرد: این درحالی است که با توجه به ظرفیت بالای گردشگری در ایران، این صنعت می تواند کمک های قابل توجهی به اقتصاد کشور کند.

وی تاکید کرد: در همین راستا، دغدغه دانشگاه علم و فرهنگ در مسیرهای علمی و اجرایی، اشتغال دانش بنیان، منفعت جامعه محلی و اشتغال دانش آموختگان رشته های تخصصی این دانشگاه است .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …