برپایی دستگاه حفاری ۲۷ فتح در میدان نفتی سپهر

ایسنا/خوزستان مدیر پروژه حفاری چاه در میدان‌های نفتی سپهر و جفیر شرکت ملی حفاری ایران گفت: در راستای طرح توسعه میدان‌های نفتی غرب کارون، عملیات جابه‌جایی و برپایی همزمان دستگاه حفاری ۲۷ فتح ملی حفاری در میدان سپهر آغاز شده است.

سید مجید موسوی امروز (۱۷ خردادماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای پروژه‌های شرکت ملی نفت ایران مرتبط با طرح توسعه میدان‌های نفتی غرب کارون، عملیات جابه‌جایی و برپایی دستگاه حفاری ۲۷ فتح شرکت ملی حفاری در میدان سپهر آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تاکنون ۲۰ درصد تجهیزات و ادوات این دکل سنگین حفاری به این موقعیت انتقال یافته و روی لوکیشن چاه شماره ۲ سپهر در حال نصب و برپایی است.

موسوی با بیان اینکه ملی حفاری در مشارکت با شرکت خدمات مهندسی پژواک انرژی، شش حلقه چاه توسعه‌ای در این میادین حفر و تکمیل می‌کند، گفت: پس از آغاز عملیات حفاری نخستین چاه در قالب این پروژه با به کارگیری دستگاه حفاری ۹۴ فتح در میدان جفیر، با استقرار دستگاه حفاری ٢٧ فتح، حفر دومین چاه در میدان سپهر وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه امکان استقرار دستگاه حفاری سوم نیز برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه وجود دارد، افزود: در چارچوب اجرای این پروژه شرکت ملی حفاری ایران، تامین دستگاه حفاری و انجام خدمات فنی جانبی را بر عهده دارد.

موسوی گفت: حفاری این چاه‌ها در حوزه فعالیت شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به عنوان مجری طرح توسعه میدان‌های نفتی غرب کارون در استان خوزستان انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …