برگزاری مرحله استانی مسابقه ملی «کتاب سه دقیقه ای» در جهاددانشگاهی استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مرحله استانی نخستین دوره مسابقه ملی «کتاب سه دقیقه ای» توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی از برگزاری مرحله استانی نخستین دوره مسابقه ملی «کتاب سه دقیقه ای» توسط این معاونت خبر داد و افزود: این رویداد مجازی برای نخستین ‌بار در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به صورت طرح هماهنگ و با دستورالعمل سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در استان های مختلف کشور اجرا می‌شود.

وی مسابقه ملی «کتاب سه دقیقه ای» را فرصتی برای معرفی خوب کتاب های خوب دانست و افزود: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با بهره گیری از ظرفیت های فضای مجازی و پاسداشت زبان پارسی است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در ادامه، آشنایی و انس دانشجویان با کتاب و به اشتراک گذاشتن تجربه‌های کتابخوانی آنان را از دیگر اهداف برگزاری مسابقه «کتاب سه دقیقه ای» دانست و تصریح کرد: به سبب شرایط کرونایی در این دوره از رقابت ها دانشجویان به معرفی کتاب های مورد علاقه خود به شکل مجازی در سه دقیقه پرداختند.

غلامی با اشاره به برگزاری مرحله استانی در دو بخش آزاد و تخصصی(فرهنگ بومی)، یادآورشد: اولویت در هر دو بخش با کتاب هایی است که طی دو سال اخیر به چاپ رسیده باشند یا کتاب هایی که به لحاظ تاریخی، فرهنگی و علمی اثرگذار دارند.

وی با بیان اینکه مرحله نیمه نهایی و نهایی مسابقات «کتاب سه دقیقه ای» به صورت کشوری برگزار می شود، عنوان کرد: دانشجویان می توانند ویدئوهای خود را به مدت ۳ دقیقه برای ما ارسال کنند تا پس از داوری مرحله استانی، برگزیدگان به مرحله کشوری معرفی شوند.

غلامی در پایان خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ خواهد بود و شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به شماره ۰۹۰۵۸۰۴۵۵۹۹ از طریق واتساپ ارسال کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …