برگزاری هفتمین دوره مسابقات دانش‌آموزی "دانش مغز"/اعزام نفر برگزیده به مسابقه جهانی امریکا

هفتمین دوره مسابقات دانش آموزی”دانش مغز” در زمینه علوم اعصاب نیمه دوم تیرماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، دور نخست این مسابقات دو مرحله‌ای دانش‌آموزان بصورت مجازی روز هجدهم تیرماه سال جاری انجام می‌شود.

این مسابقات هرساله بین دانش آموزان سنین ۱۳ تا ۱۸ سال مقطع متوسطه برگزار می‌شود که برگزیده نهایی مرحله دوم این رقابت‌ها قرار است پاییز امسال به همراه نفر اول ششمین دوره این مسابقات به مسابقه جهانی دانش مغز به آمریکا اعزام شود.

هدف از برگزاری مسابقات دانش مغز در ایران که با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی انجام می‌شود، استعدادیابی در نتیجه رقابت میان دانش‌آموزان نخبه و ترسیم فضای ایده آل برای ادامه تحصیل آنان در رشته‌های علوم شناختی درسطح کشور است.

مسابقات دانش آموزی دانش مغز رقابتی گسترده میان نوابغ دانش آموزی در سطح جهانی است که بسترها و فرصت‌های لازم را برای ترویج، توسعه و گسترش رشته‌های مرتبط با علوم شناختی در کشورهای جهان مهیا می‌کند.

در این رقابت‌ها به نفرات برتر مرحله دوم آزمون دانش مغز علاوه بر اهدای لوح تقدیر، جوایز غیر نقدی بین ۱۰ میلیون تا ۵۰ میلیون ریال تعلق می‌گیرد.

نمایندگان اعزامی ایران به مسابقات جهانی دانش مغز درپنج سال گذشته همواره در میان ۵ کشور برگزیده مسابقات جای داشتند و در پنجمین دوره این مسابقات نیز مقام سومی مسابقات جهانی دانش مغز در کره جنوبی نصیب نماینده اعزامی کشورمان به این مسابقات شد.

به نقل از ستاد علوم شناختی، انجمن علوم اعصاب ایران و گروه علمی سیناپس به عنوان متولیان برگزاری مسابقات دانش مغز در ایران ، با کمک وزارت آموزش و پرورش و حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، هر ساله این مسابقات را طی دو مرحله در تمام استان‌های کشور برگزار می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …