برگزاری همایشی به مناسبت بزرگداشت بنیانگذار "علم جبر"/اعلام مهلت ثبت‌نام

همایش روز جبر؛ ویژه دانش‌آموزان به مناسبت روز بزرگداشت ابوموسی خوارزمی، هشتم آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، همایش روز جبر به منظور بزرگداشت حکیم ابوجعفر محمدبن موسی خوارزمی، بنیانگذار علم جبر، به همت خانه ریاضیات اصفهان و
با همکاری اتحادیه انجمن‌های ایرانی علوم ریاضی، انجمن ریاضی ایران، شورای خانه‌های ریاضیات ایران، دانشگاه صنعتی اصفهان، انجمن علمی آموزش معلمان ریاضی اصفهان و پژوهشکده ریاضیات پژوهشگاه دانش‌های بنیادی – شعبه اصفهان برگزار می‌شود.

دکتر پیام سراجی و دکتر رضا سبحانی از جمله سخنرانان این همایش علمی هستند.

در این همایش دکتر پیام سراجی درباره اعداد شبه تصادفی سخنرانی می‌کند. پدیده‌های احتمالی و تصادفی، اهمیتی بنیادین در علوم مختلفی مانند آمار، فیزیک و ….دارند. در این سخنرانی به بررسی این مسئله پرداخته می‌شود که کامپیوترها چگونه می‌توانند پدیده‌های تصادفی را شبیه‌سازی کنند و همچنین به ارتباط این مبحث با ریاضیات و سایر علوم پرداخته می‌شود.

همچنین درباره «نظریه میدان‌های متناهی و کاربردهای آن» توسط دکتر رضا سبحانی از دانشگاه اصفهان سخنرانی خواهد شد. هدف از این بحث آشنایی مقدماتی با شاخه‌ای از ریاضیات (مشترک با مهندسی مخابرات) به نام «کدگذاری کانال» است. کدگذاری کانال عبارت است از عملیاتی که بر روی اطلاعات قبل از ارسال از کانال انجام می‌دهیم تا بتوانیم خطاهای احتمالی را که کانال روی اطلاعات ایجاد می‌کند، اصلاح کنیم.

بر اساس اعلام خانه ریاضیات اصفهان، مهلت ثبت نام در این همایش علمی از ۲۴ الی ۲۸ مهرماه جاری است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت www.mathhouse.org مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …